Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Jeg ble skilsmissebarn som voksen, og nå HATER jeg virkelig å være det. Vi har tre soverom, altså to ekstra i tillegg til vårt eget. Et gjesterom, og et barnerom. Til barnedåpen kommer begge foreldrene mine, broren min, og bestevenninnen min med datteren sin. Jeg bor ikke i hjembyen min, og det er en flyreises avstand dit. Jeg har vridd hjernen min så godt jeg kunne, for å finne en løsning som vil gjøre at alle får mulighet å besøke oss. Mamma kommer litt før dåpen, og blir ei halv uke etter. Pappa kommer dagen før dåpen, og blir i 1 1/2 uke etter. Venninnen min kommer og blir kun den helga dåpen er, altså to netter. Broren min vet jeg enda ikke. Han og pappa har ikke noe kontakt. Vi hadde besøk av dem begge samtidig i sommer, og det gikk helt galt. De havna i kjempekonflikt, og det var en utrolig dårlig stemning her i dagene etterpå. Det jeg har funnet ut, er at pappa kan bo hos foreldrene sine de dagene mamma er her, da foreldrene hans bor like i nærheten. Så kan pappa komme til oss når mamma har dratt, siden han skal være her såpass lenge etterpå. Satser da på at broren min ikke blir her så veldig mye lengre enn mamma, for det er ikke aktuelt å ha pappa og broren min her alene samtidig igjen. Det var nok med sist sommer. Selve dåpshelga når venninnen min også er her, får hun og ungen ha gjesterommet, og mamma og broren min hver sin madrass på gulvet på barnerommet. Ellers kan mamma og broren min ha hvert sitt rom. Så får pappa gjesterommet når han kommer. Jeg syntes dette virket som en fin løsning, som må passe de alle bra. For da får de alle besøkt oss, og får hilst på babyen. Pappa kommer faktisk en uke i februar og blir da hos oss noen av dagene da. Så han får hilst på babyen før de andre, som ikke har anledning å komme før vi skal ha dåpen i april. Pappa blir jo den som får mest tid her i april også, siden han blir her såpass lenge etter dåpen. Når jeg fortalte dette til pappa i telefonen i stad, om løsningen min, reagerte han negativt. Lurte på hva vi skulle gjort hvis han ikke hadde hatt foreldrene sine i nærheten av oss. Kjenner jeg blir sint, skuffa og mest lei meg over det. Her har vi prøvd å finne en løsning som skal passe dem alle sammen, der de alle får tid hos oss. Og han er jo faktisk den som får mest tid her, selv om han ikke får bo hos oss selve dåpshelga og et par dager etter. Løsningen passer vel dårligst for oss selv, som faktisk ser ut til å ikke få noe tid alene hjemme bare oss tre, på ca 2 uker da! Vi kunne jo faktisk være sære og vanskelige, og sagt at sorry, vi vil ikke ha noe overnattingsbesøk i det hele tatt. Dere må ordne dere overnatting selv mens dere er her, alle sammen. Vi kommer til å gjøre sånn vi har bestemt, jeg ser ingen andre løsninger heller. Forklarte til pappa at vi vil jo ikke måtte velge mellom dem heller, og ønsker jo å ha besøk av både han og mamma. Og på denne måten får vi det. Synes det er så utrolig dårlig gjort av han å reagere slik han gjorde! Måtte bare få ut litt "steam" her.......
MammanTilGullene Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 ville bare si at jeg kjenner til dette med vansklig familie. det er alltid noen som blir sure. jeg har truet med å flytte til ukjent sted! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå