Gå til innhold

Ny baby i hus med en bortskjemt hund??

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har evt hadde hund da dere fikk deres første barn?

Jeg har nemlig en søt liten hund på 9mnd som har vært alene om oppmerksomheten fram til nå. Han har liksom vært "babyen" min, og jeg må si at jeg har nok desverre skjemt den litt bort.

Nå er jeg redd for at han skal bli fryktelig sjalu, når den "nye" lille babyen kommer ut.

Noen som har noen erfaringer med dette?? hvordan man kan dempe evt sjalusi??

Vi har alledere begynt å venne han til at det er samboeren min som leker mest med han o.l. slik at han skal bli mer knyttet til ham.

noen som har noen andre råd??

Heldigvis er det en god stund til babyen kommer, er 7+3 idag så vi har enda endel tid på å forberede han :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7968923-ny-baby-i-hus-med-en-bortskjemt-hund/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde hund da jeg fikk nr 1...hadde faktisk to..en som var verdens s tørste mamma dalt...men det gikk supert..men man må huske å sette av tid til hunden også...du må også ta deg tid til og kose med han ...for hunden forstår ikke hvorfor du plutselig ikke har tid til ahn. så sett av litt tid hver dag til kos..så går det supert. og aldri aldri la hunden å den lille være alene =) ( første tiden i allefall)

vi hadde også hund da vi fikk vårt første barn. jeg grudde meg forferdelig til å komme hjem fra sykehuset med baby... men det gikk så utrolig bra :) men som ho over sier så er det viktig å ikke glemme hunden helt og aldri la dem være alene sammen!!!! men hunder forstår og finner seg i utrolig mye:)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...