Gå til innhold

Hva drikker deres små til grøt-/middag- osv måltidene?


Gjest

Anbefalte innlegg

Her drikkes det mellom 20-50 ml vann til grøten lunsj og kvelds. Prøver å gi pupp før måltidet, men det er sjelden hun vil ha. Så puppen tar hun igjen med stor appetitt på natten... :-S

 

Hva gir dere å drikke til måltidene med fast føde? Begynner å bli 'småengstelig' for at hun ikke får i seg nok mm. (mme får jeg ikke hun til å drikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han drikker ingenting de grøtmåltidene. Vann er gift i hans øyne tror jeg. Så jeg gir mme når vi står opp. Neste måltid grøt, så to måltider mme og grøt før leggetid.Har begynt med smaksprøver av middagsglass, men det er nå ikke så godt som grøt med fruktpurre i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 20 og 60 ml vann til hvert måltid (3 ganger om dagen)

Elsker vann, så ingen problemer der..

Ellers går det i mme mellom måltidene og morgen/kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker litt vann eller sviskesaft , også bitte litt pupp. Men er ikke så veldig interresert i puppen på dagen lenger han heller. Men på natten er den jo poppis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er litt greia her også, er ikke interessert i puppen på dag, men tar det igjen på natta... Hun får vel i seg nok tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å gi han vann på kopp, men det meste renner ut. Tror ikke han forstår at det er noe som skal svelges ned!

 

Men han drikker "full" posjon mm før grøten, så foreløpig får han nok væske og er sikkert ikke tørst, tror jeg. Sover hele natten, 19-06.

 

Bruker dere kopp eller tåteflaske til vann/saft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker begge deler!

 

Har en avent kopp - den er litt vanskelig å bruke, så har tatt ut den dryppstoppen.. Da er den lettere å drikke av.

Men den beste er en kopp av merket Nuby. Den har sånn gummismokk (tåteflaskesmokk, men litt annen form), den har og dryppstopp og den drikker hun masse av.

 

Ellers går det unna av vanlig glass også, men det er jo en egen teknikk, så må jo læres det også :)

 

Prøv deg frem og se, la han leke med koppen så kommer det nok det med at drikke skal svelges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Avent magic cup. I begynnelsen måtte vi ta vekk drypp-stopperen, men så snart hun skjønte teknikken satt vi den på igjen. Hun får så mye luft hvis ikke. Hun drikker også av glass, men da har vi problemer med luft igjen... Tåteflaske har jeg aldri fått henne til å drikke av, verken mm som er pumpet ut eller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går d i vann til grøten/middagen,...åsså får han 100ml mme etter formiddagsgrøten og middagen... bare pupp om morgen og grøt+pupp om kvelden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger rundt knappe halvliteren med mm/mme. Her blir det bare gitt pupp før grøt. Vann får jeg ikke i henne med mindre jeg lurer henne til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...