Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite dagen før jeg fødte at gutten min kom til å være en liten plugg. Ble estiemert til 4050 g. Under et døgn senere kom han ut og var 3090 g. Må si han slanka seg fort:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemte her. 5 uker før termin fikk jeg tulla estimert til ca 3400 ved termin. Dagen etter termin ble hun født, og hun var 3490...

Skrevet

Ikke her hvertfall, 9 dager før han kom ble han estimert til å være 4kg ved fødsel.. HJELP tenkte jeg da,men ut kom en liten pjokk på 2910g :)

Skrevet

Jordmor sa babyen inte var över 4kg... ut kom en liten tjej på 2959gr... Innbillade mig att bebisen skulle vara stor men där hade jag fel!

Skrevet

Stemte her- estimert til 37-3800. Kom ut og veide 3812!

Skrevet

Ikke helt.. Målt til 4000 gram, men kom ut og veide 4605 og 55 cm lang!! :D

Skrevet

Absolutt ikkje... fikk estimert vekta til 3500g 4 uke før fødselen,

da ho kom til verden 2 uke etterpå va ho 2560 :-)

Skrevet

Det stemte!!!

Blev estimert til 3800 den dagen jeg blev satt igang, han var 3785

altså: de bommet med 15g :-)

Skrevet

Han ble estimert til 4300 gram (tre dager før fødsel) og kom ut 4270 gram

Vil si det var rimelig nær sannheten, bommet med 30 gram :P

Skrevet

fikk beskjed 4 uker før terminen om har hvis jeg gikk til terminen så ville hun bli rundt 3 kilo.

Ble født 3 dager over terminen og veide 3020 gram.

Så stemte her.

Skrevet

Ja, ganske så riktig. Han ble estimert til å være 4,7 kg 1 uke før termin og 4,5 kg dagen før termin. Han ble født dagen etter termin og var nesten 4,5 kg.

Skrevet

Snuppa mi blei estimert til å veie 4,9 kg ved termin. 14 dager på overtid kom det ei nydelig tulle på 3725. Hun hadde riktignok krympet litt, var lett å se på alle skrukkene og at morkaka ikke fungerte som den skulle siste uken, men at hun hadde krympet over en kilo tviler jeg sterkt på. Så nei, her stemte det ikke!

Skrevet

Estimert til ca 3500 3 dager før hun kom og ut kom hun med sine 3555 gram. Så 55 gram feil er ikke galt!

Skrevet

Sa hun ville bli rundt 3500g, men kom ut med 3180g, så litt slanking her også:-)

Skrevet

Stemte ikke i det hele tatt. Dagen før Johannes ble født, ble han estimert til å være ca 3900 g. Han var 4490 gram. Dagen før Ingeborg ble født, ble hun estimert til 3700 gram. Hun var 4480 gram. Eldstemann ble ikke estimert;-)

Skrevet

min var estimert til max 4 kg, men kom ut som nesten 5 under et døgn senere.

Skrevet

Datteren min ble estimert til 3600 g dagen før hun ble født, men hun var 4200 g da hun kom ut :)

Skrevet

Nei, heldigvis ikke...

En uke før fødselen ble han estimert til 5500-5800 (!!)

Når han kom veide han heldigvis "bare" 4775, ille nok det...

Skrevet

Var på ekstra UL i uke 32.Da sa hun at hun låg 2% over.Jordmor sa at da ble hun ca 3.5-6 ... Hvis jeg sluttet å spise godterier;)

Derfor trodde jeg at jeg skulle få en kjempe klump.Men ut kom det ei på 3010g 2dager på overtid:)

Så nei,stemte ikke.

Skrevet

nei,, ble estimert til minst 4,5 kg, og han var 3628

Skrevet

Jeg fikk vite at det kom til å bli en god plugg på godt over 4 kg. (og vi var dumme å kjøpte klær som var litt store.. ) Og ut kom en gutt på 3490g.. Så vi måtte ha mindre klær, Noah holdt på å drukne i de vi hadde kjøpt!! He he

Så nei det stemte ikke...

Skrevet

Stemte ikke,jenta skulle være ca.3400g men var 2800..gutten skulle være ca.3500 var 3080g.......

Skrevet

Stemte ikke. 4 uker før termin ble pjokken estimert til 2960g. 2 uker over termin kom han og var bare 2490g og 48 cm. Men de mente på sykehuset at det var mulig han hadde slanket seg i magen og derfor må jeg ha bedre oppfølging i neste graviditet.

Skrevet

Første jenta var estimert til å være 4,7 to uker før ul-termin, og så fort hun da vokste skulle hun veie oppimot 6 kg til termin!!!

En uke etter kom hun, og var 4140!

Lillesøster ble målt til 3800 til ultermin av legen (min jm sa ca 4kg+), og kom på menstermin en uke tidligere. Veide da 4010. Hodemålet bomma de kraftig på!!!

Så nei, helt feil begge gangene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...