Gå til innhold

Bilbelte for gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere dette? Event., når begynte dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk ett med svigerinnen min. jeg bruker dette, er myyyye mer komfortabelt enn vanlig syns jeg (kjører bil hver dag, lengre avstander til høyskolen) oxo er det dette at hvis du kræsjer/bråbremser etc så klemmer det ikke på magen din...

Skrevet

Jeg bruker bilbelte for gravide, begynte når jeg kjente press i magen av vanlig bilbelte, var vel i uke 13, tror jeg. når jeg reiste på langtur..

Skrevet

brukte det veldig tidlig jeg..var kanskje bare 7uker eller noe når jeg kjøpte det.Bruker det hver dag når jeg kjører bil eller sitter på.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Synes ikke det er så veldig behagelig egentlig, men jeg har erfart at det virker (uansett hva Trygg Trafikk måtte si, stoler mer på min egen erfaring...) og da ser jeg på det som en selvfølge å bruke det på lik linje med at det er en selvfølge at jeg sikrer de to andre barna ine i bilen. Siden jeg viste at det bare var et foster har jeg bare brukt det siden uke 12, begynte i uke 8 med førstemann.

Skrevet

Kjøp det brukt på finn.no! Begynte å bruke det i uke 8... Det står på pakken at det anbefales å taes i bruk helt fra begynnelsen av svangerskapet.

Skrevet

Kjøpte i dag jeg! ca 250 kr ga jeg og det var mye mer behagelig å kjøre med. Har ca 14 mil om dagen i bilen så det var vel på tide. Er i uke 14/15.

Skrevet

Jupp :) Begynte i uke 13...gikk tilfeldigvis forbi Reflex og så de i døråpningen...angrer ikke på d, har jo vært skikkelig dårlig føre her i Bergen i d siste...føler meg litt mere trygg m tanke på den lille i magen tilfelle vi skulle bråbremse...

Skrevet

Nei jeg bruker ikke. Brukte det når jeg gikk med første mann men gubben kunne ikke fatte at jeg brukte det han mente at det ikke ville hjelpe stort ved en evt krasj. Og etter å ha lest hva Trygg Trafikk mener om saken så har jeg funnet ut at jeg ikke går til anskaffelse av det denne gangen (bare lånte et sist).

Skrevet

Jeg bruker det ikke....

Skrevet

Ja, jeg kjøpte et sånt forrige gang jeg gikk gravid - rundt uke 16 tror jeg...jeg begynte å bruke det for en ukes tid siden - i uke 13 altså.

Skrevet

Jeg bruker heller ikke. Brukte ikke sist gang heller. Mener at hvis det de mener at alle gravide MÅ bruke det, så hadde det vært opplyst litt mer om det...

Skrevet

Ser ikke vitsen i å bruke det. Den borrelåsen eller knappen holder ikke godt nok uansett hvis du virkelig får bråstopp. Enda en måte å tjene penger på oss i en viss situasjon, spør du meg. Jeg tar bilbelte ned under magen (er i uke 18) og har ingen problem med det. Trygg trafikk er jo heller ikke ute å reklamerer hardt.....

Skrevet

Er utrolig enig med dieseldoris her. Er vannvittig hva man klarer å lure gravide til å bruke penger på og utrolig hvor lettlurte mange er. Finnes omtrent ikke en eneste fagperson som går god for disse beltene og som nevnt over her så vil ikke et sånt belte holde dersom man virkelig kommer ut for en skikkelig ulykke. Bruk heller pengene deres på noe fornuftig jenter!!

Skrevet

Jeg kjøpte det for lenge siden men har ikke begynt å bruke det ennå pga. magen min er ikke begynt å komme ennå.

Men nå skal jeg sette den ordentlig fast i bilen min.

Jeg bruker nemlig typen min sin bil mer enn min egen og på hans så funker det ikke å bruke den ordentlig, men etter at jeg holdt på å vrake bilen hans i går så tørr jeg ikke annet enn å bare bruke min egen bil....

Glatt og vi har bratt bakke ned fra huset som vi må RYGGE ned hver gang... jeg bare sklei og havnet inni hagen til nabo`n.... Ikke veldig kult....

Skrevet

jeg bruker d ikke,har faktisk ikke hørt om d før jeg ble gravid herre gangen.. brukte ikke med nr 1 heller, så håper d går greit herre gangen oxo....

Skrevet

Hei!

Statens vegvesen sier at det ikke er nødvendig å bruke bilbelte for gravide for sikkerhetens skyld, men at det er noen som syns det er mer behagelig å få hoftebeltet vekk fra magen.

Dette til orientering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...