Gå til innhold

Tran eller D-vitamin dråper?

Anbefalte innlegg

Æsj vi ga mini tran i dag for første gang. Hun spyttet ut litt, noe som rant på kinna hennes. Dette stinker ENDA!! Selv om vi har vasket og smurt FLERE ganger..... Lukter selvfølgelig fra munnen hennes også. Og puppen min etter at hun har ammet.... :-)

Herregud, jeg vet det er teit men den lukta er grusom!! Husket med engang hvorfor jeg ikke lager så mye fisk hjemme.....

Hva har dere valgt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7967885-tran-eller-d-vitamin-dr%C3%A5per/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen er vel hovedsaklig omega3 som er i tran og ikke i dråper? Men det står jo i en bok jeg har at hvis mor får i seg omega3 så går jo det over i melka....

Lukta setter seg JÆVLIG! Må jo le litt også da. Dere skulle sett det blikket mini satt i faren sin når hun fikk smake tran....

Annonse

Hvordan får dere gitt babyene tranen? Vi begynte med det i dag, fordi vår premature jente har gått på multivitamin frem til nå. Har så vondt av henne, for multivitaminene lukta og smakte som sanasol, men det gjør jo ikke akkurat tranen kan man si.. i tillegg skal hun ha neo-fer (jern) og folsyre, så det er nesten 6ml med bare sånne ting hun skal ha. De andre tingene går greit ned, men tranen ble det bare tøys med. Først prøvde jeg å blande ut med melk, men den skiller seg jo bare. Så prøvde jeg å gi det rett i munnen med sprøyte. Hun svelger jo unna, men hun har sprutgulpa etter at hun fikk tranen, noe hun aldri gjør ellers...

Får så vondt av henne..

Uffda, nå fikk jeg vondt av jenta di! Skjønner godt at hun reagerer, synes tran er fælt selv jeg. Tar jeg 1 kapsel så gulper jeg den uansett om jeg tar det før eller etter mat, morgen eller kveld.

Har kjøpt multivitaminer med d-vitamin på apoteket til junior. Kjøpt doseringssprøyte, og sprøyter inn i siden på munnen hans, i flere omganger, så det ikke kommer så mye ut, om han velger å "spytte" det ut.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...