Gå til innhold

Flanell eller gasbleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med begge deler? Jeg har en del flanellstoff liggende og tenkte å kanskje sy bleier selv, sånn for å teste ut dette med tøybleier når nurket kommer, men er gas bedre enn flanell? Noen som har tips å komme med? Skal innom nøstebarn til uka for å kjøpe et par sånne ullbukser, så da kunne jeg jo kjøpt med gasbleier derifra dersom det er best :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gas er best! Absorberer fortest...

Skrevet

Ja vel, da blir det enda mer shopping på meg til uka da :) Finner sikkert noe annet lurt å bruke flanell til (det var tilbud og jeg tok litt av).

Takk for svar!

Skrevet

Du tingelingen! Se på denne oppskriften: http://www.ottobredesign.com/en/print/pdf/vaippa_en.pdf

Jeg har lagt flanell dobbelt, strikk sikksakket fast i mellom lagene på anviste steder, tett sikksakk rundt hele, og borrelås. Da blir det et trekk man kan legge brettebleier inni når babyen er litt større... Jeg bretter en bleie i fire (så den blir kvadratisk igjen) og så bretter jeg denne i tre den ene veien, så den blir sånn omtrent 40x13 cm og legger inni. Rispapir innerst og ullbukse utenpå, så blir det en formsydd bleie i flere deler som tørker utrolig fort!

Skrevet

Det var lurt :) Det så jo ikke vanskelig ut i det hele tatt...og det er jo bra hvis man skal lage mange. Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...