Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Er helt uerfaren - og får litt angst av alle som har full kontroll på hvilken barnevogn de skal ha. Vi får barn i mai - og hvilken type vil dere anbefale. Har fått tips om Quinny Freestyle med mykbag (tror jeg) - men kanskje bagen blir for liten til vinteren? Hvor lenge ligger egentlig barnet i bag? Er det best med tre eller fire hjul? Vi har forholdsvis liten bil, så det er vel noe å tenke på... Har også fått tips om Teutonia (vet ikke hvilken), men noen sier den er veldig tung? jaja, hvis noen orker - blir jeg glad for tips:)
LegallyBlond Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Kommer egentlig veldig an på hvilken krav du har til vognen. Om du bor trangt og skal ha vogn mye inn og ut av bil eller off.transport ville jeg hatt en liten og lett vogn. Teutonia mistral (4-hjul) eller spirit S3 (trehjul) er veldig gode vogner, sikkert disse du har fått tips om. De er ikke spesielt tunge. Den med tre hjul er litt tung til å være trehjuling, men den kan snus begge veier (altså sittedelen)- de vognene man kan det med er ofte tyngre. Mistralen er veldig lett, kun 11 kg. Det er veldig forskjellig hvor lenge barnet ligger i bag. KOmmer an på hvor tidlig de vil opp og se, hvor tidlig de er klar til å sitte oppe litt og hvor fort de vokser. Som oftest vil en god pose + fottrekk gjøre sportsvogdelen lun nok. Jeg kjøpte en kombivogn til første min, og det var praktisk da vi bodde i leilighet og jeg kunne sette vognen nede og bare bære bagen med meg opp. Men så flyttet vi inn i enebolig, og jeg angret egenlig veldig på at jeg ikke hadde kjøpt en vanlig bagvogn til den første babytiden. For det første er bagvognene veldig lune og gode og har de lengste /romsligeste bagene, de har oftest god fjæring og er gode både å ligge i og trille. Som babyvogn synes jeg at firehjulsvognene oftest er de beste for babyen Når barnet er stort nok til å bytte til sportsvogn kan du heller kjøpe en lett og mer fancy vogn da. Da vet du også mer om hvilke krav du har til vognen fordi du har fått prøvd i praksis. Da kan en trehjuling eller firhjuling med svingbare forhjul være helt supert. De er ofte mye lettere både i vekt og å trille.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Takk for svar! Bor i leilighet midt i Oslo, så har nok tenkt mest på kombi eller duo med myk bag. Hvilken kombi kjøpte du?
LegallyBlond Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Jeg kjøpte en brio kombi, som jeg egentlig har vært veldig fornøyd med. Men den ble så tung å drasse på etterhvert.... Om du bor i leilighet midt i oslo hadde jeg nok sett etter en litt mindre og lettere vogn enn det. Vi hadde en trehjuling (one tree hill urban jungle) som vogn nr. 2 og den var helst super å trille. Om jeg hadde bodd i by og ikke langt utpå landet så hadde jeg nok ikke vært så opptatt av fjæringer o.l. Vi går en del tur på skogsvei, og må ha en vogn som er behagelig for barnet selv på ulendt terreng. Da ville jeg nok heller gått for en vogn som er lett å trille og lett å få med på buss/trikk/bane. I en by vil jeg tro at en lett trehjuling med svingbart forhjul eller en firhjuling med svingbare forhjul vil være helt super (pass på at hjulene kan låses ved behov, de fleste kan det). Nå til nummer to har jeg sett litt på jane slalom pro selv, synes den ser super ut. ENeste minus er at sportsvogndelen kun er forovervendt. Tfk twist får også mye skryt, og babybagen til den vognen skal visst være veldig stor og god. Synes også easywalker sky ser ut som en god vogn. Av de vognene hvor sportsvogndelen kan snus begge veier liker jeg personlig best teutonia sin (spirit S3) eller quinny buzz (men denne har ikke full liggestilling). Bebe confort high trek er også fin. Generlt har quinny veldig breie vogner, og har hørt like mye negativt som positivt om freestyle comfort. Så jeg kommer til å skygge unna den. Av firhjulinger så liker jeg teutonia mistral, liten og lett. Den kan man få med svingbare forhjul, da heter den vel mistral S. Eller emmaljunga city jet med svingbare forhjul, eventuelt city cross. Den er også liten og grei duo vogn. Du kan jo inn på nettsider og lese litt: www.easywalker.no www.teutonia.no www.emmaljunga.no www.quinny.com www.babykos.no (bebe confort high trek) www.biteringen.no - har mange fine bilder av one tree hill og teutonia Tfk twist og jane slalom pro husker jeg ikke nettadresser til, men det er bare å søke på goggle eller noe så finner du dem.
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Tja, ikke lett å komme med råd. Ville i alle fall valgt en duovogn, fordi bagen er størst eller en ren bagvogn, så står du fritt til å velge sportsvogn etterpå. Husk, det er sportsvognen man bruker lengst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå