Gå til innhold

Lille Anine er forkjølet:(


Lillypia

Anbefalte innlegg

I dag og i går har hun vært veldig tett i nesen, pluss hostet masse stakkar:( Trodde ikke de kunne bli syke når de var så små(4uker) og de ble fullammet jeg! Får så vondt av henne når hun puster og peser og det gurgler i halsen hennes:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff stakkar! Får hun medisiner eller skal det bare gå over av seg selv? er ikke noe gøy når så små er syke:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kjøpe nesesuger på apoteket! Selma var kjempe snørrete her om dagen, fikk henne ikke til å suge ordentlig. Sugde hvert nesebor - og nesen ble helt klar igjen. Anbefales:0).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe foreløpig, er jo helg så må isåfall dra på legevakt, noe jeg staerkt vurderte i natt. Men vet ikke helt, hva ville dere gjort? Tror ikke hun har feber eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en, men ikke brukt den ennå,virker som det er så langt inn i nesen gørret er liksom, så vet ikke om jeg klarer få det ut. Men skal prøve!:) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv nesesugeren først! Jeg klarte det ikke først, men fikk råd om å holde for det ene neseboret mens jeg sugde av det andre. Da kom hele sullamitten fra langt inni der:0). Husk å klem den helt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det her også!:( Eneste rådet jeg kan gi deg er å putte morsmelk i nesen hennes før hun skal spise og før hun legger seg. Bygg opp sengen hennes slik at hun ligger oppover. Dersom de ligger flatt forverrer det tettheten.

Tror ikke tuppa er syk, men hun er nok ørebarn slik som broren var. Han hadde store polypper og mandler og var kronisk tett fra han var født. Det var helt grusomt!Håper bare det er en forkjølelse tuppa har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er noe vits i å ringe legen så lenge hun ikke har feber. De gir ikke antibiotika til så små barn! Hadde ialle fall aldri ville gitt det til dattera mi.

Tettheten må nok bare gå over av seg selv..har en del erfaring med det desverre :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd nesesugeren og fikk ut litt. Skal prøve å holde for det ene neseboret etterpå og dryppe litt morsmelk inni før vi legger oss. Takk for tips:) Hva skulle jeg gjort uten dere?:) Ikke lett å være bekymret uerfaren førstegangs gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille T er også kjempeforkjølet, har vært det i snart 2 uker stakkars.

Har vel blitt smitta av snuppa, hun har tatt med hjem fra barnehagen, der er alle ungene syke nå.

Det er ingenting å gjøre dessverre, men jeg trodde heller ikke de ble syke så tidlig sålenge de fullammet.

Sug ren nesen for løst snørr, drypp så med morsmelk hvis den fortsatt er tett, hev hodeenden på sengen og gi ofte pupp (væske)

Ellers er det bare å passe på at de ikke fryser og krysse fingrene for at det snart går over...

 

God bedring !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...