Gå til innhold

Trenger noen råd jeg...


supra-Embla kom 12.12

Anbefalte innlegg

...ang soving.. Hvorfor kan ikke Embla sove uten å sovne på mamman sin? Det blir litt slitsomt..hun kan være supertrøtt, m sove? NEIDA!!! Da er d bedre å være kjempe survete.. Har prøvd å lagt henne i egen seng når hun er så trøtt, har da både spist, rapt og ren bleie, m blir da liggende å skrike.. Hun har oxo nå i 2-3 dager nesten ikke sovet noe på dagen/kvelden, jenta er trøtt og sliten, sovner da kl 21 på mamman sin, og har sovet da til både 03 og 05 på natta. M som regel er natta hennes fra 01-07..

 

jeg trenger råd om hva jeg kan gjøre slik at hun kan slå seg til ro i egen seng...og hvor lenge om gangen skal jeg la henne skrike før jeg gjør noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ikke noen gode råd til deg. Men her var det akkurat likedan, både ang. våken om dagen og sove kun på armen min. Hun nektet pent å sove i sengen. Vi har nå gått over til å la henne sove i vogn-bag'en etter råd fra helsesøter. Først var hun ikke fornøyd med det heller, men plutselig en dag var det helt greit! Så ikke gi opp håpet, plutselig kan det snu. Kan hende hun synes sengen blir stor og åpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, høres omtrent ut som jenta mi det..

Hun er også supertrøtt på kvelden når jeg skal legge henne, hun får som regel siste måltid før sengen rundt kl 22.

Men når jeg etter det legger henne i egen seng er det hyling i to - tre timer før hun roer seg.

Hun har funnet ut at bare hun skriker høyt nok blir hun tatt opp...

Sovner som en stein på brystet til pappa'n..

Hva gjør vi..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de sutt? Bebisen min er vanskelig å legge på kvelden hun også, men i det siste har jeg latt henne skrike ett par minutter, puttet inn sutten, latt henne skrike noen minutter igjen og tiol med sutten. Holdt på sånn i max 10 minutter. Da sovner hun tilslutt og sover resten av natta. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også. Hun sover i sengen med meg om natten ( har sånn underskudd på søvn at jeg har ikke orka tatt opp kampen). På dagtid har hun sovet bra i vugga si på stua men nå har det begynt å bli stygge tendenser der også. Tar lang tid før hun sovner, og hun kan våkne fort igjen. Dersom hun gråter tar jeg henne opp til hun slutter, legger henne ned igjen og vogger til hun roer seg, og sånn kan jeg holde på i over en time før hun til slutt sovner.

På natta aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har til og med investert i sånn spedbarnshengekøye, som fortsatt henger ubrukt i taket :s

Har prøvd ALLE råd!Latt henne sovne i vår seng under egen dyne, for så å løfte henne over, slik at det ikke skal bli kaldt.

Pakket henne inn så senga har blitt mindre. Lagt en t skjorte som er min oppi.

Lammeskinn.. ja, you name it!

Nå har jeg egentlig bare gitt opp. Bare ergrer meg at jeg brukte 1400 på den hersens hengekøyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke lett dette her, for d hjelper ikke om det er senga, vugga eller baggen..hun skriker like mye.. hun er nok litt avhengig av puppen trur jeg, for da sovner hun, m hvis jeg da legger henne ned, vips så er vi våken..

M jeg fikk høre d at noen babyer trenger masse mer nærhet-kroppskontakt pga savn fra magen, traumer fra fødsel. Så d er bare sånn liksom..m d er litt slitsomt..

 

Jeg trur vi bare må ta baby steps m tilvenning, la dem ligge å skrike litt før dem blir tatt opp, vondt å høre på, m må jo bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk låne en sånn hengekøye fordi den sku være så fin, m Embla likte seg ikke oppi den ihvertfall, så heldigvis brukte vi ikke penger på den.. Det har gått greit å flytte henne fra min seng til egen seng, hvis hun får sovet en god stund først... Jeg håper at dette forandrer seg etterhvert som hun blir større..at hun finner ut at det faktisk er greit å sove alene, og at det er greit å sove når man er trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...