Gå til innhold

Noen som kan hjelpe??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilke krav har jeg på økonmisk støtte hvis jeg bor sammen med barnefar, er arbeidsledig har termin i september og slutter skola i juni.. Typen jobber og tjener bra, ca 20tusen utbetalt i mnd, men hjelper lite når han drikker opp pengene hver helg.. derfor synger forholdet på siste verset, men tenkte å gi det en sjangse til siden vi nettopp fant ut at jeg er gravid... Men får vi noe hjelp hvis vi fortsetter å bo sammen? Har masse gjeld begge to, og han er ikke engang kredittverdig.. så sliter fælt.. tenkte å kjøpe leilighet, men får vel aldri i verden lån til det!? Er det mulig å få etableringslån fra kommunen hvis jeg bor med barnefaren? Er jo helst det jeg vil, så håper ting ordner seg.. men vanskelig siden jeg ikke får noen inntekt fra juni av..

Fortsetter under...

Hei:)

Gratulerer med graviditeten:)

Jeg tror nok ikke dere har krav på noe mer støtte enn vanlig.Om typen din tjener så mye penger skal det jo normalt gå ann å leve på den inntekten..!Jeg og min samboer har litt over 20000 pr måned til sammen.Vi har leilighet,hver vår bil og har nettopp funnet ut at jeg er gravid.Vi har satt oss ned og pratet sammen om hva ett barn vil innebære.Man må jo være klar over at det ligger mye ansvar i det vi harforran oss,og begge parter bør være villig til å gjøre det som kreves! Typen din bør legge alkoholen og annet tull på hylla om dere skal beholde barnet!Han må finne seg i å prioritere annerledes..!Tenk godt gjennom ting før du bestemmer deg..Kanskje har dere det bedre uten en som drikker og driver dank!

Koz deg med graviditeten,og bare gi meg en lyd im dutrenger noen å prate litt med.Jeg har en eks som stiller i den kategorien du setter typen din i!

Hei.. takk for svar:) Ja, vet lixom ikke hva som er best.. men samtidig vil jeg prøve, for ungen sin skyld og for min egen.. men hyggelig om du legger meg til msn hvis du har; [email protected] Godt å ha noen å snakke m iblandt som skjønner hva det dreier seg om:) Og gratulerer så mye selv :)

Det lureste du kan gjøre er å søke deg inn på skolen fra høsten av og om du kommer inn kan du søke om permisjon fra skolen og så søke lånekassen om å få ett år med stipeng og lån som permisjonspenger.

Eller du kan få engangsstønaden på 33584. Og så får du 970 kr i mnd i barnetrygd.

Så lenge du ikke har fast inntekt og han har betalingsannmerknong får dere ikke lån verken fra bank eller kommunen. Og senere når annmerkningen er borte vil det at dere har mye lån og en unge gjøre det vanskelig å få lån. Siden de da har faste oppsett på hva de regner en familie med to voksne og 1 barn vil bruke i mnd på utgifter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...