lille gull skal bli storesøste Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 hei jenter.. Jeg har bursdag i dag og tenkte å unne meg et glass vin til maten i kveld. En evighet siden sist nå... Jeg fullammer og jenta mi er ca 6 uker, men det burde vel gå greit allikevel...??? Har pumpet meg så jeg har til ett måltid i kveld i tillegg til at vi har mme, så da skulle det ikke være noen fare for at hun får noe alkohol i seg..??? Første gang jeg gjør dette, så trenger noen synspunkter på om det er ok eller ikke. Mener å ha lest at man kan ta ett glass vin, men så vente tre timer med å amme.. Hva mener dere?????
Blomman Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 les på ammehjelpen.no om alkohol og amming
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Ja, selvsagt kan du det. Du har jo planen klar med mm og mme dersom jenta blir sulten før alkoholen er ute av melka. Men dersom du vil ha noens velsignelse til å si at det er ok å drikke vin når du ammer, er dette feil forum. Her mener nemlig mange at man bør holde seg avholdende så lenge man ammer.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Jeg drakk til og med et halvt glass vin over en hel kveld den dagen jeg kom hjem fra sykehuset. Tok noen småslurker mens jeg satt og ammet og ammet og ammet. Tenk på at morsmelka får den samme promillen som blodet, og at babyens lever er umoden og dårlig bryter ned alkohol. Etter min mening er ett glass vin drukket over lang tid nærmest for ikkeno å regne, men det er sikkert ikke lurt å gjøre det hver kveld ;o) De offisielle anbefalingene til ammehjelpen finner du som Blomman sier på www.ammehjelpen.no Det er din kropp, din baby og din evne til vurdering som teller. Kjenn etter hva du føler deg komfortabel med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå