Gå til innhold

Styrer så fælt før han sovner !!


Bratsj

Anbefalte innlegg

Mini har godt sovehjerte, men med få unntak (om natta og i vogna på tur) så styrer han noe voldsomt før han sovner, noen ganger kan han holde på en time med knirking og marking, og det tar seg opp mer og mer før han plutselig *poff* faller i søvn.

Han er blitt helt hårløs i bakhodet så mye "ordner" han før han klarer å sovne.

Har forsøkt å plukke ham opp, men det er ikke luft som plager ham.

Og han klarer ikke holde smokken inne, så jeg løper frem og tilbake og dytter den på plass ca tusen ganger.

Hver gang smokken kommer på plass himler han med øya og blir helt salig, men to sekunder senere ligger han og gnir og marker og mister den selvsagt igjen.

Blir litt sånn halv-gæren av stønningen og markingen hans, hvorfor kan han ikke bare sovne ?!

Gjør deres sånn ?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres kjent ut, ja!

Jeg blir også litt sprø av det, og lurer faktisk litt på om jeg skal legge han på eget rom pga natte-bråket hans. Jeg får jo ikke sove før han faller helt til ro, og det kan fort ta en time uten at han gråter eller er misførnøyd der han ligger å stønner.

Ikke godt å si hva som er årsaken, men storebroren hans var også sånn. Endte opp på eget rom ganske tidlig han, gitt (rett over gangen, da så jeg hørte han men slapp han helt oppi øret).

kanskje er dette en gutte-baby-greie? Husker ikke når det gav seg forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille snuppe holder også på sånn, herregud jeg gleder meg til den dagen hu faktisk klarer å putte smokken tilbake i munnen igjen også;)

 

hu lager fryktelig masse lyder og grynting før hu sovner orntlig. løper som en sprett ball i mellom stua og soverommet.. hehe men når hu først sovner, da sover hu lenge da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evelina gjør også sånn... Hun har til tider kallenavn "makkongen". (Altså markungen for de som ikke skjønner dialekt) (ikke slemt ment det kallenavnet altså)

Hun roer seg også så fort hun får smokken i munn, men problemet her også er at den holdes ikke i munn mer enn 2 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp,sånn er det her også!har vurdert å lime fast den smokken et par ganger :P

Hun sovner på puppen jeg legger henne i vugga å så begynner hun å makke.Inn og ut med smokken, vrir og vender på seg og lager masse kave lyder. Men plutselig så sovner hun og kan sove et par timer.

Har vært bort i vogga hele 3 ganger bare mens jeg skrev dette innlegget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig kjent ut! Masse kaving,stønning og alle mulige rare lyder!kan holde på i noen minutter noen ganger,mens andre ganger holder han på i evigheter..

Har vurdert å lime fast smokken jeg også,hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, da skjønner jeg at dette er en gjengs greie hos de små.

Vi har en sånn kjekk holde-på-smokken-smekke, men han kaver så fælt med den ene hånda si oppi ansiktet, så han klarer vel å krølle den på et minutt eller to..

Husker ikke når jenta klarte å holde på smokken selv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny kan holde på sånn hele natten hun. Da blir det ikke mye søvn å mamman.. Hun kan hode på smokken ganske bra, men okker og akker og kaster seg fra side til side natten gjennom. Hun sover nok en lags merkelig søvn, for hun har øynene igjen..men.. skjønner ikke dette assa.. håper hun vokser det av seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gutt på 5 uker driver også å styrer en del, men jeg synes det hjelper å pakke ham godt inn i et helseteppe og søtte smokken hans med en gulpeklut som lukter mamma (ikke full av gulp). Da roer han seg bedre.

 

Veldig deilig at han vil ha smokk forresten. Storesøsteren ville aldri ha den, og hun gråt masse om kvelden. Vi bar henne rundt på skulderen i timesvis, eneste sted hun roet seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...