Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min datter er 5,5 mnd gammel og kom i uke 34.

Jeg startet etter at hun ble 5 mnd med litt pærepurre og hun liker det godt. Men får fortsatt kun 2-3 spiseskjeer pr dag.

Når det gjelder fast føde, er det noe spesielle hensyn man skal ta i med at hun da er 6 uker for tidlig født ?

Noen som har erfaringer ?

Hun har fortsatt sjelden avføring, går altfra 1-2 uker i mellom bæsjebleiene. Men hun ser ikke ut til å plages med det.

Forrige gang gikk det 16 dager, men da gav jeg henne litt sviskesaft den 16 dagen og da kom det :) men vet ikke om det var sviskesaften som gjorde susen eller om det kom av seg selv.

Hilsen Miriamsmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sviskesaft gjør susen :-) det og maltekstrakt funka bra her i gården!! Dattern min ble født i uke 35, jeg begynte å prøve meg med pureer og sånn når hun var ca 4mnd. Noen ganger gikk det andre ganger ikke, men sånn er det med alle og ikke noe spesielt for premature! De sier i fra;) Og ikke noe vits å bekymre deg med fast føde selv om hun er født for tidlig, hvertfall oss som fikk de såpass "nærme" termin hvis du skjønner... *kjør på du :-)

Skrevet

.......jeg fikk beskjed fra legene på St. Olav om at når det gjaldt mat, så skulle en regne ut fra termindato.

Når det gjelder treg mage;

Har du prøvd MALT ??

Ha litt utvannet malt i alle tåteflasker hvis hun får mme, samt litt utvannet malt i pærepurren også.

Skrevet

Samme som Slank bakfra ;)

Vi har gått etter termindato når det gjelder innføring av mat. Startet med smaksprøver da han var 7,5 mnd (5,5 korrigert).

Leste en del bøker om prematurae og søkte på internett og det ser ut som om flere og flere nå anbefaler å gå etter termindato når det gjelder innføring av mat.

Skrevet

Hei.

OK, da har jeg begynt for tidlig egentlig jeg da...uff da.

Men nå hadde hun avføring 2 dager å rad plustelig og 2 ganger på en dag til og med..

Malt har jeg prøvd utvannet og gitt henne, men det er liten virkning på henne så langt.

Gir ikke MME enda, kun morsmelk, men å putte det i purreen er jo lurt :) det kan jeg prøve.

Fordi hun liker ikke sviskesaften, den synes hun ikke er noe god.

Liker ikke å putte i henne sviskesaft når hun ikke liker det uff.

Kan den puttes i purreen på en måte også kanskje ??

Miriamsmor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...