Rasko Skrevet 27. januar 2007 #1 Del Skrevet 27. januar 2007 Kan dere i så fall fortelle litt om forløpet før drenet ble satt inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 27. januar 2007 #2 Del Skrevet 27. januar 2007 Lillegutt har dren i begge ørenen,fikk det 3januar,etter å ha gått med væske i begge ørene siden september,og ørebetennelse opptil 2-3gr i mnd. Vi ble henvist til øre,nese hals lege (har ikke det på sykehuset her) i slutten av oktober,fikk da først ikke time før 8 januar,men ringte å snakka med fastlegen som ba meg ringe å si at han ikke kunne vente så lenge,for han kom til å bli døv til slutt,så fikk time 14des. Og der ble det konstantert rikelig med væske i begge ørene,og litt nedsatt hørsel pga det. Ble henvist til sykehuset for operasjon,noe som jeg klarte å krangle meg til å få tidligere enn 6-12mnd, pluss fastlegen ringte å klaget over lang vente tid,når det egentlig ikke er det. Så lillejulaften fikk vi brev om at 3januar hadde han time på sykehuset (ikke lokal sykehuset siden de ikke har slikt her) for å legge inn dren. Først var vi inne til en lege for skjekk,at han var frisk nok til narkose og slik,så bar det på dagkirurgien og ble møtt av ei snill dama som var sykepleier. Pratet med henne og hun fortalte litt kort om hva som skulle skje,selv om jeg hadde lest alt av brosjyrer så var det litt godt å snakke med noen også. Da han skulle opereres fikk jeg være med inn på operasjons salen,i kledd med grønn frakk og lue:) Lillegutt gikk faktis inn dit selv,slepende på kose kluten og smokken i munn=) Så var det ei kjempesnill anestesisykepleier som banket litt på hånden hans og spurte blodåren om hun fikk lov å komme inn,han sa ikke et ord,var kjempesnill og rolig,og de som opererte var kjempesnille=) Snakket litt med anestesi legen mens lillegutt ble stukken,alt dette mens han satt på fanget mitt,måtte prate litt om hvor lang tid det tok og hjertefeilen hans og at det ikke hadde store betydningen annet enn at anestesilegen måtte skjekke han før vi dro hjem,så la jeg han på operasjonsbordet,hvor han lå kjempestille og var så flink=) Så satte de narkosen,mens hun satte narkosen så var det litt ekkelt å være mamma der ja,for det gikk fortere enn de forventet at han skulle sovne,så de var ikke fult så snar å legge over oksygenmasken,så han ble litt blå i ansikte,men gikk bare fint,han hadde smokken i munnen enda,og det gjorde hvis ingenting sa dem. Da han var sovnet ble jeg tatt hånd om av en sykepleier som viste meg hvor jeg skulle vente, operasjonen skulle bare ta 8min ifølge anestesilegen og 10min ifølge sykepleieren,hehe =) så tar ikke lang tid=) Fikk vite da han var ferdig,men fikk ikke gå inn til han før han våknet,noe som tok ca30min etter operasjonen,pratet med operasjonslegen om hvordan det gikk og hva de fant ut,for var litt usikkert om han skulle ha i begge ørene eller ikke,men de fant altfor mye væske og gammel seig væske så de måtte sette i begge ørene. Da han våknet kom en sykepleier ut med han,men han var så trøtt at han la seg og sov 1,5t til han hehe=) Fikk is og saft og juice etter operasjone,og diplom som viste at han har vært en flink gutt og vært på dagkirurgien i bodø =) oii..ble litt langt det her ja,men her er vel alt fra A-Å hehe =) Må din lille kanskje ha dren eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rasko Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 27. januar 2007 Takk for svaret, Susan! Det var overhodet ikke for langt, jeg fikk svar på alt jeg lurte på;-) Her i gården har lillegutt hatt flere runder med ørebetennelser, men ikke så ofte som din lillegutt. Vi skal til kontroll hos fastlegen nå på mandag, og da skal vi be om henvisning til spesialist. Jeg synes det høres så fælt ut med narkose, men anestesilegene vet jo hva de driver med, så det er vel bare meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpion-75 Skrevet 27. januar 2007 #4 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei. Eline har også fått dren i begge ørene. Fikk det 15.des 06. Og hun har hatt en del problemer etter det, vært på kontroll hver uke siden det faktisk. Hun hadde nemlig fortsatt hatt væske i begge ørene, men sist onsdag var det helt fint, så nå begynner vi å merke forskjell på henne. Hun sover mye bedre og er ei annen jente. Hun var veldig plaget før dette.. hun hadde også masse seigt slim i ørene som de sugde ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 28. januar 2007 Apropos seigt slim i ørene: Opplevde dere at det rant ut av øret før drenet ble satt inn, eller var slimet så fast/kompakt at det ble stående som en propp i øret? Lillegutt var hos fastlegen før helgen, og da snakket hun (legen, altså) om å få sugd ut slimet slik at de får sett hvordan lillegutt ser ut innerst i øret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 28. januar 2007 #6 Del Skrevet 28. januar 2007 eneste vi merket var at han hadde og har bestandig hatt ekstremt mye ørevoks,men nå er det så å si borte,merka ingenting til noe seig slim her hvertfall,viste han hadde væske i mellomørene,men var ikke før operasjonslegen sa at det var en del seigt og gammel væske som var i ørene at jeg viste om det. Men kan jo være denne voksen han har vært plaget med som var væske som stivnet på tur ut..vet ikke..men var eneste vi la merke til,men fikk jo bare høre at det var helt normalt og bla,bla,bla..men nå har han nesten ikke voks i ørene,på langt nær så mye som han har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå