Gå til innhold

12 fullgåtte uker og like kvalm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre i andre båt? Forresten skjønner jeg ikke hvordan 2. trimester beynner ved 12 fullgåtte uker? Er ikke de tre trimestrene like lange? 12+12+12 blir jo 36 uker. Hva med de siste 4 ukene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 tri er lengre! og jeg var kvalm til uke 22. mamma og søstra mi hadde det gjennom hele svangerskapet! :S

Skrevet

min kvalme forsvann ikke før rundt uke 16..våknet opp en dag og vips så var den borte... :)

2.trimester er lengre ja..

Skrevet

jeg var kvalm til ca uke 14 så var det borte.. kan kjenne det innmellom ( uke 24) vist jeg er veldig sliten eller veldig trøtt...

Skrevet

uff velkommen i klubben sier jeg ,er i uke 17 og er fremdeles like kvalm og spyr opptil 5-10 ganger daglig ,har fått kvlamestillende piller men ikke særlig funk i dem når jeg spyr dem ut igjen rett etter :(

Skrevet

Hei.. Et lite råd til deg, jeg har vært i samme båt som dere alle sammen, men i uke 16 våknet jeg opp å var helt frisk, ganske utrolig. Men byttet kvalmestillende, fikk først penergan av min lege, men etter sykehusopphold på nesten en uke, fikk jeg noe som heter prostafen ( reisesyketab). Etter en uke hjemme ble jeg helt fisk, våknet opp en dag full av energi.. Blir bare kvalm når jeg er veldig sliten og trøtt.. Disse tab, finnes ikke farlig for gravide sa legen på sykehuset, har blitt brukt i mange år.. Fås kjøpt på apoteket reseptfritt.

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Jeg spydde til jeg var 17 uker på vei! Skikkelig trasige greier, men jeg glemte det fort!!

Skrevet

Jeg er 30 uker og spydde senest i går! Hehe.. ikke akkurat det man vil høre, jeg vet. Var veldig syk fra uke 7 til rundt uke 20, da begynte det å roe seg. Nå er det bare av og til jeg har så dårlige dager at maten kommer i retur.

Skrevet

Kvalmen hang igjen til rundt uke 16-17 her. Det hender fortsatt jeg blir litt kvalm om jeg er sliten, men kaster ikke opp lengre. Er i uke 20.

Skrevet

Jeg er kvalm enda.... er 14 fullgåtte. Håper det gir seg.

Skrevet

Det er jo noen som er kvalme hele svangerskapet, men har lest at for de fleste gir det seg vel noen uker fra der du er naa fordi morkaka begynner aa gjoere jobben sin og da synker hormonene til mor. Ikke faa panikk ennaa...det gir seg nok. :-) Jeg er naa i uke 16, og de siste tre ukene har kvalmen dempet seg mer og mer. I uke 13 hadde jeg et par dager hvor den forsvant, men saa var den tilbake. Naa er jeg kun kvalm naar jeg staar opp og fram til jeg enten har spist frokost eller spist frokost og spydd. (Spyr bare en gang ca. annenhver dag naa i forhold til 4-5 ganger daglig.) Kvalme kun paa morgenen kan jeg leve med, og forhaapentligvis vil det gi seg helt etter hvert. Verre er det naar man gaar og er konstant kvalm... Haaper det gir seg for deg ogsaa snart.

Skrevet

jeg er fortsatt kvalm og jeg er 17+6..... det er no dritt ass:-(

Skrevet

Jeg har startet min 15.uke nå og den siste uka har kvalmen blitt mye mindre.

Skrevet

buuhuu, forstår ikke at det er mulig å gå kvalm hele svangerskapet, blir helt deprimert av å tenke på det.. Jeg var helt fin hele forrige uke, men i helga kom kvalmen tilbake for fullt*10, litt bedre i dag, men fikk ikke begynt på jobb som planlagt:(

Skrevet

dette er kanskje ingen trøst, men jeg er i uke 26 i dag og er fortsatt kvalm når jeg står opp tidlig. Det er bedre når jeg kan sove lenge og slappe av, men skal jeg tidlig på jobb (7-7.30) er det ikke lett å få i seg noen ting. må virkelig kjempe for ikke å kaste opp. MEN, det har blitt bedre! De siste 6 ukene har jeg bare kastet opp et par ganger mot hver dag tidligere. Så jeg synes du er heldig om kvalmen går over tidligere... :-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...