monztah Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Noen som har erfart at baby blir vanskeligere å legge under separasjonsangsten? Jenta vår på 8 måneder har vært grei å legge siste månedene, får pupp på sengekanten og sovner da til, men har ikke protestert nevneverdig da hun blir lagt ned i senga si. Men den siste uka har hun våknet til og skreket uansett hvor langt inni drømmeland hun har vært! Og da blir hun ofte lys våken av skrikinga...:-(. Det ender da ofte med at jeg tar med henne ned i stua igjen selvfølgelig...og da er hun kjempehappy, men blir raskt trøtt igjen. Og så tar vi hele runden igjen...slitsomt for alle! I tillegg virker det som om hun svært gjerne vil ligge inntil meg og sove (det har hun ikke gjort/villet tidligere). Noen der ute som har gode råd om hva jeg skal gjøre? Skjønner at jeg må være konsekvent og ikke ta henne ned i stua igjen da...men er det noen som har hatt det på lignende måte? Kan kanskje være bare en fase? (Separasjonsangst?)
animal Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Jenta vår hadde separasjonsangst ved leggetid ca èn mnd, og ja det er en fase. Hos oss så måtte jeg sitte inne hos henne til hun roet seg. Hun var jo søt også da, så fort jeg prøvde å gå fra henne , å grep hun etter hånden min.. Jeg begynte med å stryke henne på brystet, også fjernet jeg meg gradvis, så holdt jeg henne i hånden, så satt jeg bare å tittet på henne slik at hun kunne se meg, deretter satt jeg slik at hun ikke så meg, når det virket som om hun hadde funnet roen, så gikk jeg ut av rommet. Det hele holdt vel på ca 15 hver dag, og etterhvert følte hun seg trygg på at vi var i nærheten selv om hun ikke så oss. Nå kan vi legge henne og gå ut, og som regel sovner hun med det samme. Det skal også sies at de kan bli urolige av tenner også, har hun fått tenner? Også må du jo, som du skrev selv, ikke ta henne opp med mindre det er absolutt nødvendig. De lærer fort disse små ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå