Gå til innhold

Hoven i ansiktet og paa hendene...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vaaknet i gaar etter atter en daarlig natts soevn og var temmelig hoven i ansiktet og i dag naar jeg vaaknet var hendene mine hovne (vanskelig aa knytte dem skikkelig). Er dette normalt eller et tegn paa svangerskapsforgiftning? Anklene mine ser normale ut saa jeg tror ikke at jeg har masse vann i kroppen. Foeler meg ellers vel. Er i uke 35 naa.

Noen som vet? Ble litt nervoes...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal sjekke ut om det kan være svangerskapsforgiftning på gang. Særlig siden du er hoven i ansiktet også. (Legen min var i vært fall veldig streng i ansiktet da han sa at "hvis du blir hoven i ansiktet, da ringer du med en gang - ikke sant?")

Hvis ikke du har ringt enda, gjør det nå, og fortell oss hvordan det går, da.

Skrevet

Jeg ville tatt meg en tur til legen! Jeg fikk samme symptomene sist jeg var gravid, men i tillegg fikk jeg "elefantføtter". Det du beskriver er tegn til vannansamlinger i kroppen. Kombinert med evt høyt blodtrykk er det ikke bra. Er du rødere i ansiktet enn normalt? Du bør uansett få sjekket blodtrykket og tatt en urinprøve, for å være sikker på at det ikke er begynnende svangerskapsforgiftning. Jeg hadde ødemer og høyt blodtrykk (friske røde "eplekinn"), mens urinprøvene var normale. Det var heldigvis ikke svangerskapsforgiftning, men jeg fikk beskjed om å ta det veldig med ro + at jeg måtte spise blodtrykkssenkende tabletter. Det er bedre å ta en tur for mye til legen for å få utelukket svangerskapsforgiftning. Lykke til!

Skrevet

Hei dere.

Takk for svar!

Jeg har time hos jordmor paa tirsdag saa jeg vil sjekke med henne om det er grunn til bekymring. Jeg synes hevelsen i ansiktet har gaatt litt ned, men hendene var ganske hovne i dag tidlig ogsaa (det gir seg litt utover dagen). Formen er ganske grei og jeg er ikke spesielt roed i ansiktet. Pulsen er noe hoeyere enn foer, men det er kanskje normalt i uke 35? Babyen er super aktiv saa jeg tror hun er i fin form. Jeg kvier meg litt for aa ringe til jordmor siden hun snakker veldig daarlig engelsk og jeg daarlig fransk (skal foede i Paris). Det gaar greit naar vi er paa konsultasjon, men det er et mareritt aa snakke over telefonen (jeg pugger franske "foede"-gloser som besatt for tiden ;) ). Takk for svar dere, ikke alltid saa lett aa vaere gravid (spes. foerstegangs) i et annet land...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...