Nesly Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Har hatt rier i hele natt, (regner med det er det jeg har, er vondt..) ca 20 min mellom hver. Varer i ca 30-40 sek tipper jeg. Stoppet opp litt rett etter jeg stod opp, for så å begynne på igjen.. Er litt uregelmessige nå, men går ca 10-20 min mellom dem, noen er mer vonde enn andre.. Når skal en ringe føden nå igjen? Når de er regelmessige og 5 min mellom hver?
tuppen og lillemor Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 da hadde jeg reist nå, lykke til...
Fjerdemann på vei Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 De sier vel man kan ringe føden når de er regelmessige og ti minutt imellom, og varer ca 1 min. Men de skal være regelmessige.. Når jeg ringte føden forrige gang jeg fødte, hadde jeg mellom 3 og 5 minutt i mellom. Det var ikke regelmessig nok for de. (Helt til jeg kom på at jeg brukte mobilen for å ta tiden, og derfor bare så hele minutt, slik at annenhver gang bikket den 5 minutt og annenhver gang 3, slik at avstanden egentlig var 4 minutt mellom hver.) Avhengig av avstanden til sykehuset sier de vel man skal dra innover når det er mellom 5 og 3 minutt mellom riene. Lykke til, skulle ønske det var meg! Skal sende masse fødestøv så det går fort og "smertefritt" Heldiggris...
rampen_ Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 jeg hadde ringt å tatt en prat med de iallfall... og ikke sett deg ned, gjør noe for at det ikke skal slutte.. vask gulv eller noe. skikkelig vondt, men verdt det... ta deg en dusj etterpå, lag deg noe god mat..du trenger krefter.. det siste du trenger er at d drøyer ut iallfal.. DET er slitsomt det.. så hold deg i aktivitet:-) Lykke til:-)
Nesly Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2007 Nå allerede??? Syns kanskje det er litt tidlig, siden de ikke er regelmessige enda.. Har vært "plaget" av ineffektive rier de siste 3 nettene, ble sjekket i forgård, da hadde jeg 3 cm åpning. (Regner med jeg kanskje har litt mer nå..) Tenker å kanskje vente med å ta kontakt til riene er litt mer regelmessige/lengre/vondere..?
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #6 Skrevet 27. januar 2007 Dette sto hos meg i dag når eg logga meg inn: Tegn på at fødselen er i gang: 1. Vannet går. Det kan ikke alltid være like lett å skjønne om det har gått, ta da på deg et bind og ha det på en times tid. Har det kommet klar eller farget væske i det slik at det er litt vått, kan du ringe til fødestedet ditt og spørre dem til råds. Hvis hodet er festet er det nemlig ikke alltid det kommer så mye vann fordi hodet sitter ned i bekkenet som en propp. Er ikke hodet festet og du mistenker at vannet har gått skal du ringe til fødestedet ditt med en gang. 2. Kynnerne du har hatt blir regelmessige og det er 10 minutter eller mindre i mellom og de varer 30 sekunder eller mer. Dersom du bor langt fra sykehuset kan det være lurt å kontakte sykehuset før det er 10 minutter eller mindre imellom for da kan du jo ha et stykke vei å kjøre. Er du flergangsfødende så går det også som regel fortere enn den første gangen. 3. Tegningsblødning. Dette er blod som kommer fordi mormunnen din begynner å bli påvirket av riene du har. Blør du mer enn mens nå bør du ringe sykehuset med en gang. Det samme gjelder dersom du ikke har mellomrom mellom riene, men at smerten er der hele tiden. Det kan være et tegn på at du føder raskt, men det kan også være et tegn på at noe er galt, så ta kontakt med fødestedet pr. telefon med en gang. 4. ER DET NOE DU LURER PÅ ELLER ER BEKYMRET FOR RINGER DU TIL DET STEDET DU SKAL FØDE PÅ MED EN GANG OG SNAKK MED EN JORDMOR ELLER EN LEGE.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #7 Skrevet 27. januar 2007 Takk... Er 9 dager overtid, så syns vinkelig det er min "tur" nå..hehe
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 Ojoj, så spennende ! Håper det går kjapt og greit med deg når det først kommer igang... spesielt siden du har gått med rier en stund allerede. Har et lite tips til deg, dette skal jeg prøve denne gangen (etter å ha vært svææært anspent under første fødselen): IKKE knytt hendene, men ha de åpne. IKke stram kjevemusklene heller, men vær avslappet under riene. Disse musklene skal visstnok henge sammen med bekkenmusklene, og skal hjelpe barnet til å skru seg mer effektivt ned i bekkenet. I tillegg skal det visst være veldig bra å gå rolig rundt mens man rugger hoftene frem og tilbake... MASSE LYKKE TIL VERTFALL !! Klem fra en bare bittelitt misunnelig
tuppen og lillemor Skrevet 27. januar 2007 #9 Skrevet 27. januar 2007 sorry, trodde det sto at nå var de regelmessige 5 min mellom hver. men ja jeg syns du skal ringe og dra når det er 5 min mellom hver ri. jeg er litt trøtt... he he...
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #10 Skrevet 27. januar 2007 Nå har du kanskje født?? Håper du har fått babyen nå, iallefall at du kom deg inn på fødeloftet likevel.. Venter på at det skal bli min tur :-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå