Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er 16 uker på vei, og jeg lurte ikke på hva slags plager jeg har....

og ja, jeg tar tunge vekt på jobben og får vondt i navlen.

kan noen gi mg litt tips om når jeg burde sykmelde meg? jeg vil helst jobbe, men siden kontrakten min går ut 28 februar, da kan jeg sykmelde meg p.g.a plager.

Tips?

Grunnet til at jeg spør er fordi at jeg sliter med bekkenet, og kan nesten ikke bevege meg enkelte dager, men får jo ikke sykemelding ut svangerskapet sånn rett i hånda likevell (jeg er i uke 28). Jeg er for tiden 100% sykemeldt, men bare 2 uker i slengen... Så jeg tror det kan bli veldig vanskelig å få til.

Svar til lykkelita med gutt i magen

Jeg har vært syk.mld siden uke 10 pga bekkenløsning, jeg får syk.mld for 1mnd av gangen. Hvis legen din og du tror det er minimal sjanse for å få deg tilbake på jobb kan du få syk.mld ut svangerskapet.

Annonse

men hovedinnleggeren er bare 16 uker på veg, og den kontrakten skulle snart gå ut. Hun vil jo ikke kunne få sykemelding 4-5 måneder. Mulig noen kan få det, men da må det være veldig dyptgående grunner for det. Så jeg kan ikke se hvordan det skal fungere. Det er klart hun vil kunne få lønn en måned ekstra eller lignende, men når den sykemeldingen går ut så har også kontrakten gått ut. Og da har man vell ikke rett på lønn lengre? eller? Jeg har ihvertfall forstått det sånn.

Ellers har jeg nettopp fått disse plagene og regner ikke med at jeg vil greie å jobbe igjen (2 måneder til permisjonen) Men regner jo med at d vil bli 2 uker i slengen eller max en måned. Men aller helst hadde jeg vell sett at jeg kunne fått ryggen min på plass igjen. :)

heidu!

tror d kan bli vanskelig å sykmelde seg nå... kanskje noen uker i beste fall..

er 31 uker på vei å 100% sykmeldt i dag. å har slitt me tunge løft, bøy å masse stress på jobben i hele svangerskapet,men måtte jobbe til nå selvom..

så er ikke sikker på om d går men prat med legen din å hør du! :-)

lykke til!!:-)

Hvis du blir sykmeldt ut over arbeidsgiverperioden (som er 16 dager) så skal trygdekontoret dekke det...så vist du blir sykmeldt for i mnd nå, og vikariatet går ut, så må trygdekontoret fortsette å betale deg lønn i henhold til den siste lønna du hadde da vikariatet ditt gikk ut...Enten kan arb.giver betale til du skal ha permisjon, eller trygdekontoret ta over vist de ikke vil...uansett er det staten som betaler:) men er det ikke kjedli å gå 100% sykmeldt, vist du greier å jobbe litt da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...