lillepeanøtt Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Bare har et lite spm. Hadde min siste mens i august, så forsvant den.... I des oppdaget jeg at jeg var gravid, legen trodde på mellom 10 og tolv uker i følge str på livmoren, men på tidlig ul i slutten av des var fosteret 11 mm og jeg ble satt til 7+3. Senere ble jeg lagt inn pga at jeg var dehydrert og da tok de ny ul.Da var peanøtten 2,2 cm.Hun satt meg da til 9 uker akkurat, så hun tok vekk 3 dager til. he.he. Har gått ned 6 kg pga oppkast, er tynn, men magen vokser..... Bare lurer på om noen andre har vært på tidlig ul og hvor lang deres foster var:) Ble et langt innlegg dette...Er i dag 12+2, men synes det er så rart at magen blir så stor når jeg er så liten over alt ellers...Siden det er så tidlig:) Takker på forhånd for de som har tid til å svare;)
**My little Miss drama and I** Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Altså det du spør om er at du synes magen din er stor?! Jeg er veldig eller var veldig tynn og jeg fikk mage rundt 12-13 uker å er førstegangs.. alle er forskjellig og noe får mage fort andre seint.. var på UL i uke 11-12 ca og da nevnte de ingenting om lengde?!.. men det stemmer nokk det de sier foreløpig fikk termin 20 april på første UL i uke 11-12 på ordinær UL ble jeg satt tilbake 3 dager.. så vent til den ordinære og hør hva de sier da;-) Håper det hjalp litt.. ta det med ro og kos deg med din voksende mage!!
♡ wims Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 kanskje er det nettopp fordi du er så tynn at magen syns så godt? jeg vet ikke. men pass på deg og prøv å kose deg! forhåpentlig blir du snart bedre og får spist litt. håper ellers at den overraskende graviditeten var godt nytt og at du er i ålreit form! mage er topp!
Lykketroll 2;) Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Var på UL da jeg i flg. mensterminen var 6 uker og 5 dager på vei. Gynekologen målte fosteret til 9,7 mm, og fikk beskjed om at jeg var akkurat 7 uker på vei. På UL i uke 12 ble diameteren på hodet til babyen målt til 2 cm. - Men målte ikke noe annet, og fikk ikke noe terminangivelse. Følte at magen min var stor nok for tvillinger på dette tidspunktet! På ordinær UL i uke 19+5, ble crl målt til 15,3 cm, og jeg fikk beskjed om at jeg var 19+4 på vei. Menstermin, tidlig UL og ordinær UL ser derfor ut til å være noenlunde "enige" om når babyen har lyst til å komme ut:) Tror kanskje følelsen av å være stor lettere kommer om man er vandt til en flat mage fra før. Hvis du har lite ellers på kroppen, føles det sikkert mer ut som magen er stor også, i hvert fall i starten til man er vandt til den?! (Skal ikke uttale meg, for her er det visst nok overalt....) FS- målet mitt er litt under den røde streken i midten av normalen... Står jeg oppreist synes jeg imidlertid selv at magen min er enorm! Tror muligens det med magestr. er noe vi legger mest merke til selv. Det er jo ganske uvandt med denne magen som bare blir større og større og mer og mer i veien:D (ble visst lengre enn nødvendig dette innlegget også...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå