*RutIetutt* Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Har vært inne på nybaktmamma.com på barnevogndebatten og lest mye om den vognen og sett masse flotte bilder - den virker jo bare så utrolig praktisk - særlig med de vinterhjulene en kan kjøpe til. Den er jo dyr da, men man trenger jo bare den vognen. Noen som har denne/har tenkt å kjøpe denne? Lurer på "hvordan" jeg skal kjøpe den - i butikk eller på nettet (babetrader.eu). Er i utgangspunktet litt skeptisk til å handle på nettet, men det er jo endel å spare da....men noen som vet hvordan en betaler når en handler der? Eller noen som vet om det er noen butikker som selger Bogaboo i Bergensområdet? Hørte her inne at Reflex har begynt å selge denne...men hvorfor står den da ikke på nettsidene deres...?
nicco Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Vil bare si at jeg kjøpte en Buzz trille på babycare.nl i fjor, og det var kjempeenkelt. Nå har jeg planer om å kjøpe en dreami bag til vogna på samme sted. I Norge, i alle fall her jeg bor, har du 4 farger å velde mellom, og der har de12.
*RutIetutt* Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2007 Så vidt jeg har skjønt er ikke babycare.nl autorisert Bugaboo-forhandler...
♡ wims Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 her er to linker: http://www.bugaboo.nl http://www.bonti.se/shopcart/bugabooinfo.htm
♡ wims Skrevet 27. januar 2007 #6 Skrevet 27. januar 2007 vi har kjøpt cameleonen og gleder oss vilt til å ta den i bruk! den er dyr, men jeg er nokså sikker på at vi da klarer oss med denne vognen gjenom hele perioden. slik jeg ser det er den vognen som er alt jeg trenger at en vogn skal være og sånn sett ser jeg på det som en god investering. når det gjelder vinterhjulene, som jeg har bestilt selv, tror jeg kanskje at det er like bra å snu kjøreretningen på vognen (og ev. i tillegg sette bagen andre vei slik at du har babyen mot deg). da "pløyer" de store hjulene vei. de store hjulene har nemlig ikke så god fjæring som de små. men dette finner vi ut av til neste vinter, evt i marka og fjellet til sommeren! jeg har hørt mange som har bestilt vognen fra babytrader, men har ikke hørt om noen problemer. selv er jeg plutselig blitt så gammeldags at jeg syns det er så bra å ha en forhandler å forholde meg til. kanskje spesielt fordi det er snakk om så mye penger! det er flere som sier de har vognen på reflex i bergen så du kan jo dra dit å se! alternativt, om du er i oslo (eller et annet sted) er det jo mulig at de kan sende til deg. enkelte gjør faktisk det. lykke til med valget!
*RutIetutt* Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2007 Ja, jeg er litt gammeldags på det området jeg også....;o) Kos deg med vognen din når du får den da:o)))
*RutIetutt* Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2007 Hvis du går inn på www.nybakmamma.com og på barnevogndebatten så er det første innlegget du kommer til en masse flotte bilder av buggiser:o)
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 27. januar 2007 #9 Skrevet 27. januar 2007 Jeg var og så på Bugaboo vogn i dag, da en venninne hadde anbefalt den sterkt. Da jeg fortalte dette til selgeren spurte hun om hvor gammel min venninnes barn var (han er snart 1 år), Hun fortalte at det nettopp hadde vært en dame der med Bugaboo vogn som hadde klagd over at sittedelen ikke var noe bra for et barn på 1 1/2 år. Så jeg ville ha sjekket om det er noe i dette (om vognen bare er bra for en baby opp til 1års alderen). For hvis man betaler 8600kr for en cameloon og forventer at den skal holde lenge, bør det jo være kjekt å vite om du allikevel vil kjøpe en bedre sittevogn senere (og da blir det jo fort veldig dyrt...)
*RutIetutt* Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. januar 2007 Hva som var galt med sittedelen da? Virker jo veldig bar den - også for større barn etter som jeg har hørt - den er jo lang i ryggen i forhold til mange andre vogner...
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 ikke vet jeg, men jeg ville ha spurt om noen hadde brukt den i mange år (men siden den er nokså ny i Norge er det ikke sikkert så mange har det)
*RutIetutt* Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2007 Leste bare så utrolig mye posistivt om den vogna inne på nybaktmamma.com - og da var det flere som nevnte at de brukte den til sine større barn (1 år og oppover), og at den var helt topp til det pga god plass ol. + ser ut som om barna sitter godt i den også (var lagt inn bilder).
Gjest Skrevet 28. januar 2007 #13 Skrevet 28. januar 2007 før å vær helt æli syntes jeg ikke vogna var verken fin elle praktisk. onger sover som vanlig i vogna til rundt 3 års alderen i barnehagen,den ungen som var tippet bak å sov så ikke ut til å ha det behagelig i lengden. men vær sin lyst,og hvis man bor i en stor by og skal bruke denne vogna bare til bygåing er den sikkert grei.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #14 Skrevet 28. januar 2007 Det er den styggeste vogna jeg har sett. Heldivis finnes det andre praktiske vogner som ser normale ut. Heldigvis hver sin smak :-) Lykke til med boogabooen ;-)
*RutIetutt* Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 28. januar 2007 Jeg syntes også den var stygg første gangene jeg så den - men nå syns jeg den er kjempekul:o) For å være helt ærlig er det mange "normale" vogner som er styggere....)
*RutIetutt* Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 28. januar 2007 Det er da slett ikke alle unger som sover i vogn i bhg til de er tre år! Gutten vår på to har aldri sovet i vogn i bhg...Hva i all verden som gjør at denne vognen liksom er så mye mer ubehagelig å sove i enn andre vogner da? Den gjør jo at ungene ligger med knekk i bena i sportsvognsdelen, og det er jo faktisk det beste for ryggen. Får plassert trykket på ryggen mer riktig enn i en vogn som en ligger helt flatt i. Flere og flere av de nyeste vognene kommer jo med denne ligge-løsningen. Bor ikke i en stor by, og skal ikke bruke vognen bare til bygåing og på kjøpesenter - og med vinterhjulene til tror jeg nok det er den ultimate vognen:o)
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #17 Skrevet 29. januar 2007 som sagt vær sin lyst,æ ville ikke latt min unge sove mange timer i den støpte lille forma,men man er forskjellig. og prøv å kom nordover å trille den vogna der gjennom gata vår før brøytebilen har vært hær,den hadde ikke kommet langt:-)
*RutIetutt* Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #18 Skrevet 29. januar 2007 Er heldigvis ikke så mye snø her på vestlandet:o) Men uansett - med de store vinterhjulene tror jeg nok ikke den er verre å trille i snø enn hvilken som helst annen vogn...
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #19 Skrevet 29. januar 2007 Jeg har en bekjent som jobber i barneutstyrs-butikk, og hun sier at de vognene de får flest klager på er bugaboo. Så dersom jeg var deg hadde jeg kontaktet ulike leverandører og i hvertfall forsikret meg om hvordan det er med reparasjoner og reservedeler på vogna. (Ikke bare den første tiden, men noen år fremover!) Ellers hadde jeg spurt om råd på flere ulike butikker. Hør på hvilke tilbakemeldinger de har fått! Dersom du får gode tilbakemeldinger og du synes vogna frister er det vel bare å handle! Hvorvidt andre syns vogna er fin eller ei er egentlig irrelevant, for det er du som skal bruke den hver dag og det er derfor viktig at du finner en vogn som du liker! Bare husk at den skal brukes mye, og det er svært viktig at vognen passer ikke bare til barnet, men også til deg! (og ev. din kjære og til terrenget i nærmiljøet). Både med tanke på vekt, høyde-regulering, bremse-løsninger! Dette er erfaringer dere ikke kan få fra andre, så det er eg. nokså viktig å komme seg ut i butikkene og teste/prøve, sammenligne og være kritisk! Og som nevnt over, hvor lang leveranse det er på deler mm er veldig viktig! Ellers kan du stå der med ei vogn som mangler en liten del, og blir ubrukelig etter et par år! Lykke til med vognvalget! Håper dere finner en dere liker!
milva76 Skrevet 29. januar 2007 #20 Skrevet 29. januar 2007 Støpt form????? Den er absolutt ikke støpt. Sittedelen er utformet av ergoterapeuter.
milva76 Skrevet 29. januar 2007 #21 Skrevet 29. januar 2007 Jeg kjøpte min fra www.bebiezaak.nl. De var kjempehyggelige (John). De tar kun bestillinger av Bugaboo på mail nå. Mange anbefaler Babytrader. Husker ikke om det er .nl eller .co.uk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå