Gå til innhold

Ta med urinprøve?


Hilsen Aud

Anbefalte innlegg

Jeg skal til første svangerskapskontroll når jeg er 8+4, og jeg må vel da ta med meg urinprøve?

 

Om jeg har forstått det rett skal dette være morgenurine (midtstråle), ikke sant? Vel, den er ikke noe å skryte av. Jeg må opp og tisse 5 ganger om natten, og derfor er ikke morgenurinen "kvalifisert". Gjør det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe..det regner de med...=) blir jo verre jo lengre ut i svangerskapet man kommer ( det med å ikke tisse på natta) så det går helt greit =) det er mest for å konstantere at du er gravid og sjekke om du har uvi og sånt...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg tror at litt av grunnen til at det ønskes morgenurin er at den ikke er så påvirket av alt man får i seg i løpet av dagen som urin på for eksempel ettermiddagen er. Dessuten har man gjerne ikke fått i seg særlig mye væske i løpet av natten, så morgenurinen er mer konsentrert. Dette vil gjelde selv om blærekapasiteten er kraftig nedsatt; når urinen når blæren er den ferdiglaget, om du forstår.

Det er heller ikke store mengdene urin som trengs til de fleste prøver, så hvis du klarer å samle opp det du tisser om morgenen når du står opp, så er det sikkert fint. Så får du heller forklare legen det du har skrevet her.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...