ChaChi Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 driver og skal lære tuppa og sovne av seg selv.. er litt lei av at hun alltid må ha den puppen for å sovne, og kommet frem til at det er like greit og gjøre det nå som senere. hun er bare 7 uker, men ser for meg at om hun fortsatt har den vanen om noen mnder så blir det bare værre å lære henne og sovne av seg selv.. hun ligger i sengan sin, godt innpakket og ser ut til og trives med det egentlig.. hun spiser omtrent hver 3 time om natten, så jeg gir henne mat og legger henne ned igjen. første gang sovnet hun etter en times tid. og var vel inne hos henne for å putte inn smokken ca hvert 10 minutt kanskje. hun sovnet og våknet igjen mange ganger før hun sovnet og sov en times tid. når hun våknet igjen da var det tid for mat.. jeg la henne ned igjen, og nå finner hun vist ikke roen.. hun har vært våken en og en halv time nå ,og virker ikke som hun har tenkt og sove.. jeg gir smokk og stryker litt på magen før jeg går ut igjen, men det tar ikke mange minuttene før hun gråter igjen.. jeg lurer på om jeg skal fortsette slik jeg gjør nå, eller skal jeg la henne gråte litt før jeg går inn.. syns det er lettere å roe henne om jeg ikke venter for lenge.. jo lenger hun gråter jo mer "hysterisk" blir hun.. men kan jo ikke renne inn på soverommet 50 ganger i timen heller.. hva tror dere jenter? fortsette som jeg gjør eller la henne skrike litt?
animal Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Mener du at hun sovner ved puppen, eller pupp-legges i seng- også sovne? Hun er jo bare syv uker, tror ikke jeg hadde stresset med det riktig enda. Prøv å sitt inne hos henne til hun sovner, det måtte jeg til å begynne med.
ChaChi Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2007 hun har hatt en periode der hun skriker til hun får puppen i munnen, så sovner hun, uten å spise noe.. jeg er altså mer som en levnede sutt.. og det gidder jeg ikke. derfor vil jeg venne henne av med det. nå spiser hun, jeg prøver og få henne til og rape, og da sovner hun somregel i armene mine om hun er trett. Legger henne ned, og da våkner hun etter kort tid. så er det inn og ut av rommet for og putte inn smokken som hun mister innimellom. hun sover nå da (endelig.. nesten to timer tok det.) men rekner med og måtte inn dit et par tre ganger til, for hun våkner om smokken faller ut før hun sover ordentlig..
animal Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Spørs om ikke det er varmen og lukten din som hun savner når du legger henne ned. Har du prøvd å legge en t-shirt eller noe som lukter skikkelig deg ned i sengen hennes. Også kanskje ha en varmeflaske der en stund før du legger henne der? Tok en tid før jenta vår ville sove i egen seng også, da satt vi inne hos henne til hun roet seg eller sovnet. Ikke ta henne opp for annet enn mat eller hvis hun er helt krakilsk, ro henne mens hun ligger i sengen. Kanskje dere legger henne litt for seint, slik at hun er overtrøtt? Små babyer kan også bli det, selv om de nesten sover hele dagen i stua. Mye lyd og lysinntrykk..
animal Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 Lammeskinn kan forresten gjøre underverker for noen.. VI har det til vår lille prinsesse.
ChaChi Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2007 ikke dumt det med noe som lukter av meg.. det skal jeg jammen prøve:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #7 Skrevet 27. januar 2007 Rakk bare å lese begynnelsen, men.... Jeg ga vesla pupp til hun sovner jeg, og det må ikke nødvendigvis bli en vane for dem. Nå sovner hun av seg selv, 9mnd gammel..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 For noen barn er det for tidlig å legge de på eget rom når de er bare 7 uker. Kanskje det hadde hjulpet å hatt henne inne hos dere?
animal Skrevet 27. januar 2007 #9 Skrevet 27. januar 2007 Står jo ikke noe om at babyen ligger på eget rom? Men de legger seg nå gjerne litt tidligere enn oss voksne om kvelden likevel.
fruhc80 og Linnea Skrevet 27. januar 2007 #10 Skrevet 27. januar 2007 hei snuppa vår er også 7uker gammel og vi har allerede gode legge rutiner på henne som funker kjempe bra brukte litt tid i begynnelsen så klart, men når det først funket funket det hver gang hun sover på vårt rom, men i egen seng, men legger seg rundt 21 hver dag. I senga hennes har jeg lagt tepper på begge sider sånn at det er litt "trangt" . Dessutten tuller jeg henne inn i ett helseteppe hver kveld før jeg skal legge henne. Vi steller henne med veldig svakt lys på badet, og sier ingenting til henne, eventuelt bare visker..........så får hun pupp/flaske, og så legger vi henne ned i sengen sin. På rommet har vi også kun ett lite lys på som jeg har lagt ett hånkle over så det blir veldig svakt. Etter jeg har lagt henne ned synger jeg en sang for henne som jeg kun synger om kvelden når hun skal legge seg også har hun en spilledåse bamse som hun liker godt som jeg trekker opp 2 ganger mens jeg sitter ved siden av sengen hennes og så kan jeg gå ut av rommet. Noen ganger bruker hun smokk, mens andre ganger ikke. noen ganger må vi gå opp for å putte i smokken, og da gjør vi det med en gang vi hører hun begynner å klynke/gråte..........men det er max 3 ganger i løpet av en kveld og alltid i løpet av de første 45min......... Dette har ihvertfall fungert supert for oss og vi har nå noen timer alene hver kveld som er veldig deilig og slipper frustrasjonen over masse gråt og hyl ved leggingen......... For 2uker siden gikk jeg også over til å gi henne flaske om kvelden i stedenfor fordi jeg merket jeg hadde ganske lite melk om kvelden. Pumper meg på dagen og gir henne det på kvelden, så nå sover hun også mye lenger før hun våkner på natta og vi da ammer. hehe, dette ble veeeeeeldig langt, men håper du fikk noen tips som også kan funke for dere! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå