Gå til innhold

Ang. "Foreningen for uventet barnedød"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en debatt om dette temaet inne på "snartmamma" for tiden,hvor vi også har en avstemning om når du har mottatt denne tlf..

Ganske interessant... ;)

Ta dere en tur innom om dere kan!

http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=250778

Kopi av mitt eget innlegg:

Jada, de har ringt her og....

Heldigvis så ringte de en gang jeg ikke fikk tatt tlf, så da jeg ringte opp igjen fikk jeg tlf svarer hvor de sa hvem de var.. Så da de ringte noen dager senere var jeg klar! (les: SINNA!!!)

Har lest masse om metodene dems tidligere, og vet hvor de får listene sine fra og at de ringer til folk de vet er gravide eller nettopp har vært det...

Noe så frekt,utspekulert og fullstendig tappet for empati skal du lete lenge etter!! Og dette fikk selvfølgelig damen i andre enden smertelig erfare da hun møtte meg på krigsstien...

Damen mente de fikk listene sine fra telenor, og at hun ikke visste at de hun ringte til var i den situasjonen vi er i.. Jeg bad henne undersøke med sine oppdragsgivere en gang til, og enten si opp jobben sin eller begynne å stå for det de faktisk gjør.. Jeg sparte ikke så veldig på hva jeg mente om den slags oppførsel..

Hun ba så meget om unnskyldning og var helt på gråten da hun la på..

Skal også nevnes at hun ringte på en lørdag, som jeg nå nettopp fikk vite at er en "hellig" dag for telefonselgere - at det faktisk er en dag de ikke har lov til å ringe folk på...

De kaller seg forresten "landsforeningen for uventet barnedød" , damen i tlf prøvde nemlig å forsvare seg med at "vi støtter jo ikke bare krybbedød" - AKKURAT SOM DET HADDE NOE Å SI???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra,kjempebra la dem få så det svir etter!Jeg har to mobiltelefoner å den ene har jeg omtrent av alltid,vell en fast dag i uken på da fordi en spesiell ringer på den,mens på den andre mobilen min er det ingen som ringer så det nummeret er helt fri fra selgere THANK GOD!HATER SELGERE DEM ER MIN VÆRSTE FIENDE NR 1.Å ringe fra landsforendinger for krybbedød mens man er gravid er en STOR STYGG SKAM!

Skrevet

men er di virkelig sååå grusomme som alle skal ha det til..? jeg mener kan man ikke bare si "nei takk jeg er ikke interrisert"? og legge på..? verre enn det er det vell ikke..da ringer di vell ikke opp igjen.. di gjør vell egentlig bare jobben sin.

nå vet ikke jeg helt hva dette går ut på fordi di aldri har ringt meg,men hadde di ringt hadde jeg sagt klart fra at jeg desverre ikke har råd til og støtte noe som helst men tar gjerne imot informasjon hvis det er noe di vil fortelle meg og krybbedød...det finns jo alltid en risiko for krybbedød og vi kan ikke ungå det ved og skjefte ut di som ringer,vi må bare akseptere at sånne ting skjer og det kan være greit og vite litt om det,selvom det er et veldig trist og urettferdig tema..

jaja håper ikke jeg får masse kjeft av dere nå,sier bare hva jeg mener og ferdig med saken..har somsagt ikke opplevd disse "forferdelige" menneskene så jeg skal ikke utale meg mer...

natti natt=)

Skrevet

De ringte også til meg her tidligere i uka.... Jeg er ikke gravid, men har vært..... Mistet lillegutt i magen min da jeg var 20 uker på vei i januar.... Ikke F at de kan komme å påstå det at det va "tilfeldig"...... Ikke hadde de prøvd å ringe NOEN andre som jeg kjenner heller!! "Tilfeldig my ass"!!!!...............

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde sagt i fra like sterkt. Blir så provosert av slike telefoner. Akkurat som jeg ikke har nok å tenke på for tiden? Jeg gikk inn i Brønnøysundregisteret og reserverte meg mot telefonsalg rett etterpå, men det kan ta opp til tre måneder før jeg skal være sikret.

Men, er det ikke sånn i alle markeder. Selgere er utspekulerte, og søker så klart de man tror man kan "lure". Tenker spesielt på stakkars gamle menn og damer som ender opp med å kjøpe alt mulig rart fra telefonselgere fordi det var så hyggelig at noen ringte.

Nok utblåsing for i dag... Egentlig er jeg i veldig godt humør.

Til alle: Ha en deilig lørdag!

Skrevet

Jeg oppfprdrer alle til å registrere seg mot telefonsalg! Etter 3 mndr skal alle lister være oppdaterte, og ringer noen etter det, kan man anmelde dem. Ta opp kampen!

:-)

Skrevet

Både jeg og mannen min er registrert i Brønnøysundregisteret. Vi venter vårt første barn i februar og en og en halv månede før termin får først han telefon fra dem, og ei uke senere ringer de til meg. Har aldri før hatt noen telefoner fra dem. Når mannen min gjorde han selgern oppmerksom på at han va reservert mot telefonselgere, ja da begynte han bare å messe videre og blei ufin.

Har lurt veldig på hvilke reaksjoner de kan få etter å ha ignorert å forholde seg til reervasjonene.

Takk for tips ang anmeldelse!

Skrevet

Arrrgh! Og jeg som går rundt her og *håper* på at jeg skal bli oppringt av dem! Og akkurat nå gikk det opp for meg at det sikkert ikke kommer til å skje ettersom jeg har registrert meg i Brønnøysundregisteret. Æsj! Jeg synes nemlig at det er så ufattelig spekulativt det den dedr foreningen driver med, at jeg kunne tenke meg å ta kontakt med en TV-journalist og få ham til å grave skikkelig dypt i virksomheten til denne foreningen. Få det fram i en dokumentar på TV med påfølgende debatter. De fortjener virkelig å bli stilt til veggs en gang for alle! Jeg skulle bare så innmari ønske at jeg hadde noe konkret å vise til selv, men det har jeg da altså ikke. Vær så snill - kan ikke du, HI, bruke deg selv som eksempel og sette i gang et aldri så lite helvete? Jeg hadde satt umåtelig stor pris på å få denne gørra fram i mediene.

Skrevet

vil bare si at det ikke er noen som helst tilfeldighet at de møter gravide i telefonen... tro meg.!!

Jeg jobber i et av landets største firmaer som kredittsjekker folk...

hvor min oppgave er å jobbe med firmaer, der arbeidsverktøyet mitt er telefon, data og regnskap....her har jeg lært veldig mye og sett veldig mye rart gjennom mine 2 år som ansatt, og kan derfor fortelle dere at det er overhode ingen tilfeldighet det vi opplever med disse oppringerne!!!

tro meg!!!!

Skrevet

hva mener du? hvordan får de tak i våre telefonnr? jeg ble oppringt før jeg hadde meldt meg inn i noe som helst klubb eller noe. (hadde bare vært hos lege)

var gravid i uke 8 eller noe + at jeg hadde mista noen mnd i forveien... har vært reservert mot telefoner i nesten 2 år... skulle gjerne visst hvor de henter telefonlistene sine fra, for leger har taushetsplikt....

Skrevet

Ble oppringt i dag mens jeg var å handlet blomster på Plantasjen!

Hun var bare så overskoselig når hun presenterte seg og så sa hun hvor hun ringte fra.La bare på,ble så provosert!

Skrevet

Jeg vil også gjerne vite hvor de får nummerne fra. har sendt mail til de med det spørsmålet, men regner vel ikke egentlig med å få noe "vettugt" svar...

Skrevet

Hei igjen allesammen!

Beklager at jeg ikke har svart dere før nå, har vært bortreist siden lørdag formiddag :)

Må si det var veldig koselig å komme hjem og se så mange som bryr seg!! (selv om saken i seg selv er alt annet enn koselig...)

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å få prøve å få det frem i lyset,evt media om vi må... har ikke noe imot at folk har organisasjoner for ulike saker, men det er måten de går frem på som provoserer meg... Og som jeg mener at bør bli undersøkt nærmere...

Linken som Otilie79 har lagt ut er veldig bra!! Lønner seg nok å sperre seg sliksom det blir forklart og deretter anmelde de om de ikke skulle følge sperringene.. så får de ihvertfall en god smekk for å ikke overholde sperringene. Så skal vi gjøre alt vi kan for at det snart settes et lite søkelys på fremgangsmåter som dette..

Stå på jenter :)

Skrevet

Hvis de kun ringer tilfeldige nr, vil jeg gjerne at de fyller ut neste lottokupong for meg. Jeg bare MÅ jo få 7 rette!!!

Stå på..

Skrevet

det står om de i BA i dag.

www.ba.no

Skrevet

Nutti: Takk for info! :) Godt at det blir tatt tak i!!

Men må jo si at det var en meget lite belysende sak...

Det er klart de jobber for en god sak, men nå var det vel ikke akkurat det foreldreparet kritiserte heller...

Litt absurd å svare på noe helt annet enn det saken handlet om...

Vitner vel egentlig enda mer om at de har noe å skjule...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...