MissAntrop Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har hele tiden vært redd for å få det. På den siste kontrollen hadde jeg +1 på protein i urin og har hatt blodtrykk i grenselandet lenge (spesielt når jeg er hos legen). Ikke hatt noe spesielt mye vann i kroppen, men i det siste så har hendene mine begynt å sovne helt - både på dag og natt. Akupunktøren sa det hadde med vannansamlinger i kroppen og at hun ville si jeg hadde middels mye vann. Så til spørsmålene; Har Carpa Tunnel syndrom direkte tilknytning til svangerskapsforgiftning? Hvor mye hevelser og proteiner MÅ man ha? Om man får påvist svangerskapsforgiftning, hva skjer da? Er nå 33+2.. Håper noen kan svare meg.
mona_k og lille brage;) Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Symptomer: Til og begynne med har den gravide ikke symptomer, (både ved høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning.) Etterhvert vil det som regel komme hodepine, trøtthet, matthet, kvalme og hevelser. Om sykdommen får utvikle seg videre blir det kraftig hodepine, uvelhet, trykk som et bånd rundt hodet, flimring for øynene, buksmerter og almen sykdomsfølelse. Om sykdommen får utvikle seg til ytterste konsekvens tilkommer kramper, bevisstløshet og blødningsforstyrrelser. Tilstanden kan da være dødelig. du kan lese resten her =) http://www.doktoronline.no/section/pregnancy/?action=showArticle&url_topic=211&DocumentId=300057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå