Gå til innhold

såre vorter selv med riktig tak... hjeeeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

brystvortene mine blir aldri vant til att tullene suger.. har tvillinger så jeg skjønner jo at det er mere "slitasje"¨når det er to og at de har forskjellige måte å suge på men nå har dette pågått siden starten og det har snart gått 3 mnd syns kansje brystvortene skulle vært herda nå.. dessuten så blir huden rundt brystvorten bare lysere og lysere trodde den skulle blitt mørkere jeg.. hmm noen som vet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... såre brystvorter kan jo skyldes så mangt, men da utelukker jeg feil sugetak. Siden du ammer tvillinger får jo puppene dine aldri "hvile" like mye som en mor som ammer ett barn. Du kan jo prøve å forkorte ammetida ved å stimulere utdrivningsrefleksen før du legger de til. Jeg ville uansett ha kontaktet hs/lege/ammepol siden dette har vart så lenge, du kan jo ikke ha det sånn!

Skrevet

men jeg har super bra utdrivnigs refleks. det begynner å renne på første sugetak de må aldri jobbe for å si det sånn. og de suger effektivt i 10 min.

Skrevet

Flott at du fullammer tvillinger!

Bruker du annenhvert utover og innover-hold? Ammer du begge samtidig? Bruker du ammepute? Mener og tror at det finnes en spesialpute for tvillingamming (skal sjekke).

Det er mulig at det er mye slitasje på deg. Hadde det vært sommer hadde jeg bedt deg sette deg i solen med puppen et par ganger... Det brune blir lysere etterhvert, hos meg var det mørkest ved fødselen. Solen gjør godt og tar bort evt tilløp til sopp.

Iallefall. Hva bruker du av innlegg, henger de fast noen ganger? Brystvortekrem? Er det mye fuktighet? Er det vondt/sårt hele tiden? Beveger tinningen til begge barna seg når de suger? Var de veldig premature?

Skrevet

jeg ammer dem rett etterhverandre og bruker da brystkopp på andre siden( det renner ut nesten 20ml) de er snart 3 mnd og ble født en mnd fortidlig. de vil ikke amme sammtidig blir liksom litt forstyrret av hverandre. har dobbelt amme pute men vet det finnes ammeplattform også. har prøvd alle stillinger som tvillinger kan amme i men det er best hverfor seg.

jeg bruker natusan innlegg de må skiftes ganske ofte og ja det henner at de henger litt fast. bruker purelan brystvortekrem etter hver amming. er ikke så mye fuktig som det var i starten men noe, det er vondt etter at de har spist og spesielt på kvelden har derfor begynt å pumpe og gi flaske da. begge suger bra med tinnigen å det hele. de har vært friske fra fødslen så jeg vet ikke om en mnd fortidlig har mye å si.

Skrevet

Jeg vil anbefale at du går på apoteket og kjøper Simplex øyesalve isteden for purelanen. Og så tar du et gammelt men rent laken (vasket på minst 60 grader) og setter manden i arbeid, han skal klippe opp lakenet i ruter omtrent like store som innleggene. Du klapper på godt med øyesalve og legger disse lappene imellom. Du kan koke dem etter bruk. Men skifte etter hver eneste amming. Du kan ha innlegg over lappen hvis du lekker. Chicco sine innlegg er dyrere men mye bedre enn Natusan sine. Det er mange som klager på Natusan sine. Apoteket selger Chicco innlegg.

Og du løsner pumpen med en finger fra puppen før du tar den løs, sant?

Er det mulig så ville jeg forsøkt å sove uten bh noen dager. Det høres kanskje vannvittig ut. Men ta et tisselaken og et frotte-håndkle under og håndkle mellom deg og dyna, så får du luft på deg. Så sant babyene ikke er melkesensitive så ville jeg også ha penslet det brune med litt Biola naturell på en q-tip (ikke gni!) etter amming. Press ut en dråpe mm over det og la det tørke. Simplex salve og lapp og innlegg. Trenger ikke vaske før amming igjen.

En mnd for tidlig er ikke så mye, jeg tenkte på om de var veldig små, små munner og slikt. Da er de jo 2mnd korrigert nå, det burde ikke være noe problem.

Skrevet

(Det er Simplex øyesalve som anbefales av ammehjelpen!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...