Gå til innhold

Morsmelkerstatning til jente på 14 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 14 mnd, som får morsmelkerstatning noen ganger ennda, men som oftest bare når hun ikke er noe særlig til å spise annen mat.

Hun har hatt mange tenner brytende igjennom de siste mnd, å da er ikke tygging noe særlig.

Er det bedre å heller gi H-melk??

Har tenkt å slutte med de nå når jeg har brukt opp siste innkjøp, så om det er noen som har noe de vil si om dette så er jeg veldig interresert i å høre deres erfaringer og råd:)

Hilsen Terje

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg aldri gitt mme (så vet ikke så mye om det) fordi jeg ammer og det gjør jeg enda,men det er vel slik at vanlig ku melk burde ta mer og mer over kalsium behovet da de runder året.Det er ikke sikkert den lille tulla di vil ha melk engang,men det er lov å prøve seg litt frem.Jeg ville nok gått for lett melk hvis ikke jenta de er spes.liten,fettet som er i H-melka er ikke nødvendig.

Ellers vil jeg bare si Terje at jeg synes det er flott at du tar deg en tur hit,det er ikke ofte vi ser menn på denne siden av kanten ;O)

Skrevet

Hun drikker h-melk og også lettmelk både til frokost å til kveldsbrødskiva, så det er vel som du sier på tide å la kumelken ta over kalsiumbehovet.

Takker for svaret ditt:)

Hilsen Terje

Skrevet

Vi gir det ofte istedenfor vanlig melk når hun er syk eller ikke vil spise annen mat (hun er vanligvis et matvrak, ville ikke vært så slepphendt med mme ellers!) for da er det ofte bare melk som gjelder. Vitaminer og slikt, liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...