Gå til innhold

Høye bankrenter og gutten som driter penger...


-carina-

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få fortelle om dagen min i dag!

Tar den kjipeste tingen først, selv om den skjedde sist...

 

Vi kjøpte oss leilighet i april, pusset opp bittelitt og hatt generell prisoppgang, så vi fikk ny takst (300 000 opp siden april, JIPPI!). Denne nye taksten tok jeg med i banken i dag, for vi tenkte da å refinansiere (endel av lånet som er mellom 60-80%, det er da gunstig å få mesteparten av lånet under 60% for der er det lavere rente. Når jeg da satt og pratet med bank-damen så viser det seg jammen meg at vi har hatt bra rente. Vår rente var på 3,85, men det er bedre rente enn vi egentlig skulle kunne ha mulighet til å få. Ut i fra våre betingelser og avtaler osv så skulle vi ha hatt 4,2% i rente. Er ikke det den beste refinansieringen dere noensinne har hørt om? Jeg refinansierer lånet vårt 0,35% opp i rente, jeg!! God til å forhandle, eller?? :o(

 

Men så er saken den at det gjør egentlig ingenting med litt høyere rente. For vi har nemlig funnet ut at Karsten driter penger!! (Unnskyld uttrykket!) Da Sten kom med Karsten i dag morges (han stod jo opp med ham først, fikk ham tilbake opp i senga da Sten måtte dra på jobb) så "kjeftet" han på meg fordi jeg var så skjødesløs med penger... Skjønte jo ingenting, jeg. Viste seg at når Sten løftet Karsten opp fra vippestolen så lå det en tusenlapp der!!

Jaha?! Hvor kommer den fra. Vi har diskutert litt og har funnet ut at ingen av oss faktisk har sett en tusenlapp på tre år, da vi tok ut penger for å kjøpe bil. Når man handler så betaler man jo med kort, tar man ut penger i minibanken får man 200- eller 500- lapper. Vippestolen er arvet, men vi har jo brukt stolen i et halvt år nå. Trekket er vasket tre ganger, og det er ingen lommer eller noe på det som den kan ha gjemt seg i...

Eneste muligheten som finnes er faktisk at Karsten driter penger!!

Og da gjør det ærlig talt ikke så veldig mye om rentene går opp littegrann... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil og ha en baby som driter penger :) hehe...

Ellers skulle jeg gjerne gjort det sjæl (driti penger altså) Alltid kjekt med penger!

 

Tror nok du kan kalle deg en dårlig forhandler Carina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...