Gå til innhold

jeg er veldig redd for å føde etter å hatt to traumatiske fødsler.....

Anbefalte innlegg

alikevel er det noe som bare sier at jeg SKAL føde igjen, ikke noe keisersnitt........nesten som om jeg skal bevise ovenfor meg selv, at denne gangen skal jeg greie å ha en "normal" fødsel. nok om det. det som er det verste nå; er at jeg tør ikke å gå til legen på første kontroll. Han vil ha meg inn på gu, blodprøver, urinprøve, blodtrykk osv...ja dere vet, men jeg tør ikke. Vet at jeg blir sittende å grine på venterommet, og jeg kjenner maasssse folk her i byen da.... fatter ikke hva det er med meg. tør ikke å si dette til legen min heller, så nå tar jeg ikke telefonen når han ringer meg. Det neste er vel at jeg fortrenger at jeg er gravid........ :(

Fortsetter under...

du må ta opp med legen at du føler det slik...evt snakk med jordmor...høres ut som du trenger litt hjelp til å bedarbeide følelsene fra de andre fødselene...du kan jo ringe på forhånd og fortelle at du gruer deg veldig til kontrollen? evt ta med deg noen? en god venn? mammaen din? eller samboer/mann..?

fikk bare lyst å gi deg en klem.... skulle ha vært med deg.. tatt telefonen for deg eller gjort hva som helst... det må være vanskelig når du føler det sånn....!!!!!! Har ikke så mange gode råd...

kanskje du kunne gå til en privat lege... en som ikke har så mange passienter... eller kanskje ringe å si at... sorry men jeg er ikke klar for første undersøkelse enda.... tanken må modnes litt... og så kunne du jo ha fått noen til å springe å levere urinprøve hos legen, og kanskje du kunne dratt på sykehuset/legevakta å tatt blodprøve.. bare for å spre det litt utover... og sååååå etter hvert.. kunne du jo begynne å glede deg over å tenke på magen som vokser.. hvor mye den har vokst.. mellom hver gang du skal på kontroll..

og så burde du kanskje ta kontakt med eks. sykehuset for å snakke om dine tidligere fødsler... gå igjennom dem... (selv om det kanskje er vondt) finn ut,, isammen med legen/jordmora hvordan/hva du tenker om denne fødselen som kommer... kanskje de kan si at ok.. denne gangen kan vi ta røntgen av bekkenet ditt for å finne ut hvordan det ser ut, hvor liten/stor babyen er, osv osv... slik at du føler at du er så godt "teknisk" forberedt som man kan bli.. uten å jobbe på fødeavdelingen...

men det er nok et sårt/ømt/vanskelig tema.. og jeg har absloutt ingen grunnlag å si noe.. men det jeg har skrevet er bare hva jeg tenker/tenkte sånn i fullfart...

Men først og fremst... så får du EN STOOOR KLEM.. det skal nok gå bra skal du se!!!! :)

tusen takk for varmende ord. ja tanken må nok modnes litt. Jeg jeg må prøve å bøye stoltheten min litt også, og tørre å be om litt hjel p fra de i rundt meg....... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...