Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Er det "farlig" å klemme på brystet mens man pumper for å få melka til å renne lettere, eller å få tømt brystet lettere? Jeg har gjort det en stund nå og nå begynner jeg å få litt vondt eller ømt inni den ene puppen, som om jeg har slått meg. Har jeg ødelagt noe?
Expat Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Vel, du kan få blåmerker inni der. Og ikke gjøre det før melken renner. Ta det litt mer med ro i morgen, og stryk mot brystvorten istedenfor å klype. Du kan rulle fingrene, det er snillest mot huden.
Tiddelidu Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Jeg klemmer litt rundt om kring for å tømme brystet når jeg pumper. Når jeg ser det kommer lite så klemmer melken nedover og da kommer det mer.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Jeg masserte alltid puppen på slutten av pumpingen for å få frem mer melk, dvs når det begynte å se "tomt" ut. Lærte det av en erfaren "pumper" på barneavd. Ikke klemme, men mer stryking fra toppen og ned mot brystvorten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå