Gå til innhold

er det farlig å drikke kaffe? er så vanvittig glad i kaffe......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

som skrevet tidligere er det ikke bevisst at det er farlig å drikke kaffe under svangerskapet,men at det kan være lurt å trappe ned litt. Er selv glad i kaffe, men etter at jeg fant ut jeg ble gravid har jeg ikke hatt lyst på no særlig kaffe. Så det drikker jeg kun når jeg er ekstrem trøtt, og de svangerskapssymptomene har jeg enda ikke fått=)

Det er jo koffeinen i kaffen som man bør kutte ned under svangerskapet. Så du kan jo kanskje drikke koffeinfri...

Men det er viktig å ikke erstate kaffen med svart te eller cola.. :)

så kos deg med de kaffekoppene du kan :)

Du kan kjøpe koffeinfri kaffe, enten i pulverform eller som du kan trakte kaffe med...

Vist jeg skal si at jeg har dilla på noe er det kaffe... det lukter så godt, det smaker godt.. men er ikke særlig bra for meg... (blir littttt... uggen av det.. utover dagen.. ) Så jeg har kjøpt et glass med koffeifri pulverkaffe. og bytter ut noen av de x-antall kopper jeg drikker om dagen med dette... men jeg husker fra sist gang at kaffe etterhvert ble noe som jeg ikke hadde lyst på... så det går sikkert over... å en annen ting.. jeg tenker på... man kan jo putte i seg mye verre ting enn kaffe... sant...så jeg nyter mine gode kopper kaffe med og uten koffein..

Annonse

kaffe (koffein) øker sjansen for SA. Ikke sånn drastisk at man skal sky koffein som pesten. Men likevel har jeg kuttet med til en kopp om morgenen, i alle fall nå i begynnelsen av graviditeten. Jeg får se etterhvert, men nå som det blir lysere og lysere regner jeg med at jeg skal kunne holde meg unna kaffe utover sommeren også:)

Unner meg selvsagt en cappucino på kafe :)

:-( Ble såå lei meg da jeg leste at vi gravide ikke burde drikke mer enn 2 kopper daglig ( eller 1 liter koffeinholdig brus )

Så i dag har det blitt 2 kopper bare, og et halvt glass pepsi max..

Så det vil si 1/2 glass for mye brus..

Vurderer å kjøpe koffeinfri kaffe så jeg kan drikke noen flere kopper.. men en av grunnene til at jeg drikker kaffe er jo at jeg skal holde meg våken.. Jeg er jo så trøtt nå som jeg er gravid..

Dilemma det der..

Ja,ja.. skal iallefall ikke overskride de annbefalte dosene så veldig.. Skulle det skje noe med fosteret skal jeg ikke ha dårlig samvittighet itilegg..

jeg har hatt akkurat samme erfaring som deg... Drikker som regel en kopp eller to om morgenen på jobb, men etter jeg ble gravid har det ikke fristet lengre... men nå har jeg gått og vært småkvalm konstant en stund, så det er vel litt av forklaringen... huff... føler meg kronisk fyllesyk....

Annonse

Den undersøkelsen tok for seg siste halvdel av svangerskapet..

På andre sider har jeg lest av at mye koffein kan føre til spontanabort.. Så konklusjonen kan jo derfor bli; vi får holde oss til 2 kopper kaffe om dagen nå og frem til siste halvdel av svangerskapet.. deretter kan vi unne oss litt mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...