Gå til innhold

Går alle på barseltreff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går alle på barseltreff? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du i gruppe man får på helsestasjonen eller med veninner??

Skrevet

mener i gruppe man får på helsestasjonen. Kjenner ingen på gruppa, og alle er eldre enn meg. Er i tillegg litt sjenert. men poenget er vel gjerne at man skal bli kjent...;)

Skrevet

Jeg er i en gruppe,vi er bare 3.Ei på over 30,ei rundt 22,og meg 27..Vi møtes jo på helsestasjonen,men har ikke møttes ellers (bare vært på 2 kontroller til nå da).Poenget er jo at man skal bli kjent ja,man bor jo ofte i samme området.Synes også det er litt vanskelig,er liksom ikke av de som tar initiativ til å utveksle nummer og slikt...Men kanskje det kommer seg etterhvert.Det er jo spesiellt koselig om man ikke har så mange veninner med barn,at man ikke blir ensom på dagene for det er jo litt trist..

Skrevet

ja det er sant. Vi skal møtes hjemme hos en av de snart., har ikke treft noen av de enda. Vi er vel 11 stykker til sammen tror jeg, hadde vært lettere med bare tre!:) jeg faller fort av når det blir så mange, da jeg ikke akkurat er av den høylytte sorten

Skrevet

Jeg går på barseltreff, ja. Det er der kontrollene av lillegutt foregår. Vi er 5 stykker, og det er ok det. Treffer andre som man vanligvis ikke hadde truffet eller pratet med. Vi har ikke møttes utenom helsestasjon, det er ikke SÅ koselig. Hehe.

Skrevet

Det var mange i gruppen..Kjenner meg igjen i det du sier,og det er sikkert flere av de andre som tenker det samme.Men det går nok bra:)Du vet jo hva praten blir å gå i da,baby baby og atter baby:)

Skrevet

ja det går nok bra. Hater å være så skeptisk til sånne sosiale sammenhenger som helt sikkert er kjempekoslige og sunt for både meg og baby! Skal mote meg opp, og prøve å glede meg=) Men skjønner bare ikke hvordan alle får plass til 11 damer og 11 babyer hjemme hos seg?? Blir trangt om plassen i den lille leiligheta vår i allefall..

Skrevet

her så var det en barselgruppe på 8stk men møttes kanskje 2ganger etter at vi var alene uten hs.. så ble det ikke mer.. men så er vi 4 stk som får kontroll på hs samtidig og 3 av oss gikk i samme barselgruppe.... så ddet kan bli mange å bli kjent med...

Skrevet

Ja, vi er 5 stk. Akkurat passe stor gruppe, hadde nok ikke trivdes med større gruppe.

Skrevet

jeg gjorde d 3-4 ganger,men gadd ikke mer..følte ikke at jeg passet inn...jeg er 20 å de 3 andre som var der var fra 26 og oppover... alt jeg sa var tydeligvis sååå ille... så følte meg bare ille når jeg var der.... som om de så ned på meg...ung mor uten utdannelse osv... hva har d med saken å gjøre liksom..vi er jo der bare for å diskutere barna våre og utviklingen demmes.... menmen... :)

Skrevet

Jeg har gruppe med 3 andre og de er MINST 5 år eldre enn meg alle sammen. Hyggelige damer, det er ikke det men jeg føler liksom ikke noe behov for å treffe dem jeg...

Men så har jeg fått et veldig stort nettverk fra BiM og herfra. Vi er godt over 30 som regelmessig er på treff, noen bader sammen, noen går bare en tur på cafe og innimellom har vi kjempestore treff..

Så jeg skipper barselsgruppe men har et stort nettverk likevel.

Skrevet

Ble så glad da jeg så det var flere som ikke var helt overbegeistret for disse gruppene. Jeg kom av ulike grunner litt sent inn i gruppa også. Er ti i gruppa, følte meg virkelig ikke vel. Kun ei som ikke hadde født før så folk var mer opptatt av andre saker enn baby. Så jeg orker ikke presse meg til å dra dit. Særlig ikke når jeg ser vi er flere i samme båt;)

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Hs snakket om dette sist gang- men jeg kommer til å takke nei.

Poenget er jo å "treffe andre i samme situasjon" og utveksle erfaringer osv.

Jeg har så mange venninner med små barn og noen er født dager før tobias og noen uker etter. Vi går tur og treffes flere ganger i uka :D

Skrevet

Jeg har også ange venninner som har barn på samme alder som mine. Er med på barseltreff på helsestasjonen uansett. Er av den oppfatning at man ikke kan få for mange venner:-p

Skrevet

Hi, hi, det er bare 2-3 år til du er "over 30"!

Gled deg! ;-)

Skrevet

Jeg går på barseltreff. Første møtet var det hs som sto for og resten må vi selv ta oss av. Vi treffes 2-4 ganger i mnd og går på besøk til hverandre, og spiser lunsj sammen mens ungene koser ser på gulvet i hverandres selskap. Vi er 4 stykker, jeg er eldst (33 år) og så er det ei på 30, ei på 27 og ei på 22. Til tirsdag kommer de til oss og det blir så kos atte :-)

Skrevet

Helsestasjonen har arrangert et av tre planlagte treff i deres regi.

2 av 7 inviterte møtte opp! Håper flere kommer neste gang, for de jeg kjenner med små barn bor ikke i nærmiljøet. Hadde vært fint å kjenne noen i nærheten også :)

Skrevet

Jeg går litt nå og da.......vi er ganske mange minst 12-14 barn + mammaene og 5 tanter...vi holder til i kjellern på kirken i nærheten av oss......synes det kan bli litt for mange, men samtidig så er det greit å ikke ha det hjemme hos hverandre ......vi betaler 25 kr og da kan vi spise og drikke te/kaffe så mye vi vil :)

det er tantene som steller i stand all maten og drikken...

Skrevet

Vi er 6 stk på barselgruppa vår. Vi har det kjempe koselig. Her var det ikke noen som kjente hverandre fra begynnelsen. Derfor var det lett å bli kjent med hverandre

Skrevet

Jeg var en gang i en sånn gruppe på helsestasjonen men jeg likte det ikke. Hadde ingenting til felles med de to andre. Så ifra at jeg heller ville komme alene, så det har jeg gjort siden.

Skrevet

Vi er en gruppe på 7 som treffes annenhver uke hjemme hos hverandre. Det er kjempe koselig og ungene leker på gulvet med hverandre. Vi kjente heller ikke hvertandre, men vi passer veldig godt sammen alle man.

Skrevet

Nope, og er glad jeg slipper !!

Skrevet

vi er 7 stk, som ikke kjente hverandre, nå snart9 mnd etter har jeg fått 6 nye venner, alle er bare herlige og vi stortrives sammen:-)

møtes hver 14 dag hjemme hos hverandre

Skrevet

Hadde gruppe, men følte meg ikke tilfreds. De var 16 og 25 år eldre enn meg, begge mammaene jeg var i gruppe med. Alderen behøver ikke ha noe å si, men jeg følte at de ikke hadde lyst til å ha noe videre kontakt med hverken meg eller hverandre, så nå er jeg ikke i noen gruppe..

Syns det hadde vært fint å være i en gruppe, men sånn er det..

Har heldigvis et par venninner (hun ene er svigerinna mi) med baby som er ca like gamle som jenta mi da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...