Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 gir dere den "gode" gammeldagse sorten tran, eller den med sitronsmak? og eventuelt hvorfor?
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Gir med sitronsmak, har ikke prøvd den andre. Vi valgte den for at det skulle gi litt smak, ikke bare en ekkel gugge som renner ned liksom..
1 + 1 spire :-) Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Uten, fordi hs sa vi burde.. pga fare for sitrusallergi....
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Hvordan gir sitrusallergi utslag i tilfelle?
1 + 1 spire :-) Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Vet ikke helt.. Da jeg hadde det da jeg var liten fikk jeg utslett. Små røde prikker...
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 med sitronsmak, ellers hadde jeg ikke klart å gi det. Stinket helt forferdelig av tulla når vi ga den vanlige. Dessuten så tar jeg også den med sitronsmak nå:-) Kan ikke helt se for meg at de skal får sitrus allergi av den lille dråpen i tran.
1 + 1 spire :-) Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Nei, jeg syntes liksom det var litt utrolig jeg og!!!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 Små barn skal ikke ha annen tran en den gode gamle. Barnetran og annen tran med smak, kan bare brukes av større barn. Dårlig av helsestasjonen viss de ikke har informert om dette. Legestudent
ChaChi Skrevet 27. januar 2007 #9 Skrevet 27. januar 2007 en kan trykt gi med sitronsmak uten og måtte tenke på sitrusallergi. sitronsmaken i tranen er kunstig, og derfor ikke allergifremkallende. er selv allergisk mot omtrent alt mellom himmel og jord, så vet litt om sånt.. jeg bruker den med sitronsmak, fikk den på helsestasjonen faktisk:) syns det er bedre at snuppa lukter litt sitron noen timer enn den tranlukten, blir så ille kvalm av den lukta..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 Jeg gir "vanlig" tran fordi jeg synes de er unødvendig å gi tran med kunstig smak når de er så små. Jeg tror at de lettere vil like fisk senere hvis de blir vant med transmaken. Jeg synes mange er så opphengt i lukt! Det er da viktigere at ungene får god helse, enn at det lukter litt tran!? Gi tranen på stellebordet når ungen er naken, så slipper dere lukt på klærne.
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #13 Skrevet 27. januar 2007 Vet det ble anbefalt til og med fra møller og gi bare den orginale det første året, men når jeg tenker etter så er det jo sitrus tilsettinger både i minfom og i andre medisiner, så det er sikkert ikke livsfarlig å gi den andre =)
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 27. januar 2007 #14 Skrevet 27. januar 2007 Hei alle sammen ! Vi må gi babyen vår den barnetranen... Det er det eneste både hun og søsteren vil ha og da må vi virkelig tvinge det i henne... så folk får si hva de vil om å gi ting tidlig for å venne de til med det.. men er ikke alle det funker på... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå