Gå til innhold

Siden vi er så mange her nå! Hva med en runde hemmelig venn?


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bra, da er det iallefall to. Håper det melder seg flere ellers blir det ikke så spennende kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ha noen sånn regel for "hva" vi skal sende?

Den "vanlige" hemmelig venn så er jo minimum at man skal sende ett kort. På juni/juli hemmelig julevenn så var det at vi skulle sende for ca 200 kroner...

 

På en måte er det greit at man ikke skal måtte sende for noen penger, for så utelukker det kanskje noen med dårlig råd. Dersom vi skal sende gaver så synes jeg i hvert fall at vi skal ha en maks-grense, slik at vi ikke skaper noe "prestasjons-krav"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kanskje litt teit spr,men er jo ganske fersk her inne. Hvordan pleier dette å foregå? Skjønner jo akkurat den delen med hemmelig venn,men er mange varianter av den!

blir gjerne med på en runde jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt det her inne, men f.eks så organiserejeg da:) Så sender du meg en mail (skal fikse egen mailadresse) med nik, navn og adresse. Jeg sender deg en venn med dens nick, navn og adresse. Så kan du sende en hilsen i posten da vettu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kort er hyggelig! Jula behøver jo ikke vare helt til påske;-) Vi kan jo se hva andre kan være stemt for etterhvert som de evt melder seg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynte vel på "Skravle", tror jeg... Nå har de fått en egen hemmelig venn forum.

Det begynner med at en organiserer det hele. Hun legger da ut mail-adressen sin. Alle som vil være med sender en mail til denne personen. I mailen oppgir man nicket sitt + det faktiske navnet og adressen. Denne personen setter da opp en liste hvor hun kobler sammen to og to. Hun sender da ut mail til folk igjen med et nick, navn og adresse. Dette er da din venn (og du er denne personens hemmelige venn). Selvfølgelig kan du og denne personen ikke være venner til hverandre ellers er det jo ikke særlig hemmelig.

 

Så finnes det litt ulike "regler", vi får jo bare bli enige om hvilke regler vi vil ha. Som regel settes det en dato, innen den datoen skal man ha sendt sin venn ett eller annet. I den "vanlige" hemmelig venn er eneste regelen at man skal sende MINST ett postkort, man kan sende gave også, og så dyr gave man vil.

Det ble organisert en hemmelig venn runde for juni/juli babyer før jul, da var regelen at man skulle sende en gave for 200 kroner.

 

Det er dette vi får diskutere, OM vi skal sende gave, eventuelt for hvor mye og eventuelt maks beløpsgrense...

 

Sammen med kortet (eventuelt gaven) så skriver man gjerne en hyggelig hilsen. Og så oppgir man noen hint... Den som får kortet (og eventuelt gaven) skal da forsøke å gjette hvem man har fått gave fra... Derav hemmelig venn! :o)

 

Når fristen for å ha sendt gaven har gått ut og gjerne noen dager etterpå (må jo regne med litt tid i posten også) så "frigir" den som organiserer det hele hvem som har vært venner med hvem. Men i tiden før dette blir avslørt så skal man da selv forsøke å gjette seg til hvem man har som venn! :o)

 

Tja, kanskje litt krøkkete forklart, men håper du forstod! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, forsto det jeg nå. Må bare lese en gang til for å gjøre det riktig ;)

Men jeg vet ikke om jeg har tid, ikke så mye her inne. Bare litt føre jeg legger meg...får se. Lykke til alle sammen da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel til at man har 3-4 ukers frist på seg til å sende kortet (eventuelt pakken)... Så det er jo ikke sånn hast, da! :o)

 

Du får tenke på det frem til det blir avgjort om vi skal ha noen runde eller ikke... Koselig om du blir med, i alle fall!

 

Jeg har vært med på den "vanlige" runden ett par ganger nå, det er veldig trivelig å få noe annet enn regninger i posten bestandig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært med på d her før,men det høres morsomt ut. Å det kunne vært arti med noe annet enn regninger i posten ja.

 

Hva er det f.eks man bruker å sende i gave da? Å hvilke hint kan man f.eks gi? Som sagt,er helt blank på dette jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt mer om hva det var nå. Jeg blir med hvis det bare er kort vi sender. Vi har det kjempetrasig når det kommer til penger, så å sende 200kr gaver har vi ikke råd til.

Men med kort blir jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Har ikke gjort det før, men satser på at jeg skjønner opplegget. Trenger ikke å være så mye for min del, hvis det utelukker noen fra å være med. Vikitigere at vi blir med så mange som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at vi sender ett kort, jeg da, så kan alle sammen få være med!

 

Hintene man bruker å gi er om man er gift/samboer/alene, gutt/jente, hvor gammelt barn (kanskje litt vanskelig når alle er juli-barn), hvor i landet... På den "vanlige" hemmelig venn så bruker man å presentere seg også, skrive litt hva man liker ,ikke liker, hobbyer og sånt. Men nå er vi jo en sånn liten gjeng som skravler her inne, vi er jo litt presentert allerede, så det er kanskje ikke nødvendig med en sånn presentasjonsrunde.

 

Man gir noen hint om seg selv i brevet/kortet man sender. Og så lager man en tråd her inne for å prøve å gjette seg frem til hvem man har som hemmelig venn! Da er det jo viktig at den som er hemmelig venn husker å trykke på anonym-knappen!! (En av mine hemmelige venner glemte det, så da var det ikke akkurat vanskelig for meg å gjette, da!) :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...