Gå til innhold

Flyreise med baby....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal (som så mangen andre) ut å reise med fly i sommer... mini kommer da til å være rundt 8-10 mnd. Det som bekymrer meg er take-off og landing og trykket som da oppstår. Vet jo ikke hvordan det er med amming når den tid kommer, så det er jo ikke sikkert at jeg bare kan koble henne på puppen....og hun tar ikke smukk heller... Er det noe annet man kan gjøre for å unngå øre-vondt? Får alle små vondt i ørene når man flyr?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min var 5 mnd da han og pappaen tok fly. Jeg var selvfølgelig bekymret. Men gutten sovnet faktisk under take off. hehe. Fikk ingen plager.

Ta med en flaske med vann eller noe annet godt å drikke, feks nestels aprikossaft eller sviskesaft. Så har du i bakhånd.

Om gutten din skulle være forkjølt, er det lurt å gi nesedråper før dere reiser. Rhinox nesedråper er for barn fra 0-2 år, og fås på apoteket.

Ellers er det greit å ha med noen leker, gjerne nye.

Skrevet

jeg har flydd med gutten min en del ganger. han var 10 uker første gangen, så 14 uker, 4,5 mnd og 7 mnd siste gangen. ingen problemer i det hele tatt, og vi fløy frem og tilbake til australia to ganger. det inkluderer en del mellomlandinger. han fikk pupp da jeg ammet, smokk eller mme på flaske under take off/landing. Noen ganger sov han gjennom hele greia. ha nesespray/dråper for å holde gangene åpne (som en sikkerhet). så nei, alle små får ikke vondt i ørene. Vi skal ut og fly igjen rett før han fyller ett og regner med at det også går veldig bra denne gangen ;) god tur!!

Skrevet

Tusen takk for svar og gode tips!!! Da er det bare å bestille turen da! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...