siljemedbabyimagen Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har vært plaget med numne fingre i flere uker nå, og det blir bare verre og verre. I begynnelsen var det kun fingertuppene som var litt numne og "maurete", slik det kjennes ut etter at man har mistet sirkulasjonen en stund og blodet kommer tilbake. Nå er fingrene bare konstant numne, og hovne, og det gjelder nå hele fingrene og også delvis hendene. Det er verst om morgenen. Er det flere som har det slik? Jordmor visste nøyaktig hva det var når jeg forklarte, og sa det var pga økt væskemengde i kroppen og press på nerver som går utover i armen. Har forøvrig ikke særlig hevelser i beina eller andre steder i kroppen. Er det noen som har opplevd det samme? Ga det seg i såfall fort etter fødselen. Jeg synes det begynner å bli litt ekkelt...
ts&hl mamma Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Jeg (uke 36) har også hatt det noen uker, blitt verre og verre og klarer nå ikke en gang å skjære en brødskive, litt kjedelig i lengden. Legen sier det vil gå over etter fødselen, så satser på det. Vet at noen synes akupunktur hjelper, så jeg skal prøve det neste uke. Lykke til :-)
Taram har gutt&jente Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Er ikke så ille plaget som deg, men kjenner det som en uro i høyre underarm. Litt nummen fra albuen og ut i fingrene. Ubehagelig, ja!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Jeg er operert for dette. Prøvde i første omgang akupunktur som ikke hjalp i det hele tatt. Det eneste som hjelper er faktisk operasjon. Jeg mista absolutt alt jeg fikk i hende og det er til tider ganske flaut på butikken. Du merker det mest når du sover, kan våkne med hendene opp i luften og når morgenen kommer så sover hendene. Det føles som å ha gummihansker på seg. Den ene hånden min er helt bra igjen, men skal nå til vurdering av reoperasjon av den andre så snart babyen blir stor nok. Dette har jeg da hatt utenom svangerskapet så for min del så hadde det ingenting å gjøre med vannansamling i kroppen å gjøre!
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 Jeg hadde dette jeg. Var plaget i flere mnd av svangerskapet. På slutten var det så ille at jeg ikke klarte å knytte neven en gang, jeg kunne ikke kneppe knapper, og ikke engang bære en pute. Hadde masse vann i hele kroppen... Jeg var så plaget at jeg gikk til lege med det og ble satt igang to uker før termin. Nå, 5 uker etterpå er jeg helt fin igjen. Er velidg glad jeg slapp å operere når jeg visste dette skyltes fødselen. Har jo aldri hatt dette før jeg var gravid. Neida...så nå er alt bra igjen, følelsen er tilbake og jeg ble mamma to uker før tiden. Men det er jo fryktelig slitsomt og ganske vondt, men det er egentlig lite man kan gjøre, passe dietten, bruke støtteskinne, drikke vann, men ikke for mye...sånne ting.... Forhåpentligvis blir du bra igjen da..
siljemedbabyimagen Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2007 Tusen takk for alle svar! Jeg er i uke 36+5 i dag, så ikke lenge igjen. Siden jeg ikke har hatt noen slike symptomer før graviditeten håper jeg at det går over så snart nurket er ute! Lykke til alle sammen!
småen og smulan Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 Jeg kjenner meg godt igjen. Snakket med jordmor om det og hun sa at "hevelsene" forsvinner etter fødsel, men det kan ta opptil 6 uker før det er tilbake til normalt.
MissAntrop Skrevet 28. januar 2007 #8 Skrevet 28. januar 2007 Jeg sliter også det, men har i det siste erfart at jo mer vann jeg drikker, jo mindre blir plagene. Ihvertfall verdt å prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå