Gå til innhold

Blomman! :o)

ma♥med 2 små jenter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan går det med jobbing, amming og ammefri?

Og trives du på nyfødtintensiv? (Det var vel der du skulle jobbe?)

Jeg har nå jobbet ei uke. Deilig å få tilbake litt av sitt gamle liv igjen og... Kjedelig når man må dra fra babyen, men helt ok når man først er der.. Mye stress der da. Men har gått bra med amming og pumping til nå. det verste er vel delvis søvnløse netter, når man skal på jobb.... Men det hjelper vel snart!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter så du ser ;)

Skrevet

- stortrives på jobben på nyfødtintensiv! - men jeg har foreløbig fått hatt fire opplæringsvakter for lillegutt har vært så mye syk. Først fikk han en langvarig oppkastsyke... så var han frisk en ukes tid og så ble han forkjøla og tett - viste seg da at han har astma - lagt inn et døgn på barneavd til medisn begynte å virke. I tillegg har nok en virusinf i kroppen (sikkert luftveisinf...)- Hadde feber i 40 i nesten 5 dager - feberfri et par dager og plutselig feber i over 40 igjen i gårkveld... Da dro vi på legevakta igjen - ihvertfall for å få tatt en crp - men den var bare på 11.

Uff det det er litt fælt å dra fra han på jobb da, men han liker seg hos dagmamman da heldigvis.

På jobben får jeg tid til å pumpe meg en gang - får låne pumpeutsyret og sitter i pumpekroken til mødrene - hehe

Mye nattamming er og så mye søvn blir det ikke - lillegutt har fullstendig lakenskrekk og vil ikke sove i senga si! Så nå har jg flyttet ut av dobbeltsenga og "sover" på sovesofaen på rommet til lillegutt.

_ Får komme på besøk til gubben da innimellom hehe...

Håper på en friskere periode snart for lillegutt - ellers ser det litt mørkt ut for meg og jobbing - er jo ikke akkuart ubegrenset med egenmeldingsdager (heldigvis har jeg ikke brukt av dem enda siden jeg bare er på opplæring - Puh - for de vaktene tar jeg bare igjen - men det blir jo endel forskyvd når jeg kan begynne å jobbe.

Lykke til videre for deg og!

klemmer fra

Skrevet

Uffda, det hørtes ikke noe allright ut :(

Aldri noe gøy når de små er syke! Også får de så fort høy feber også, og det er iallefall noe jeg har respekt for...

Nei, er ikke ubegrenset med egenmeldingsdager, men hvis han har astma, har man vel kanskje rett på fler dager, eller?

Stressende tid du har hatt da- med ny jobb og sykt barn samtidig!

Smart å løse søvnproblemene med å sove på eget rom. Her har vi desverre ingen seng eller sofa som egner seg til soving, så det blir mye våkennetter.... Nattammer ikke lenger, da...

God bedring til gutten din, da- og lykke til videre på jobb!

Skrevet

jo tror faktisk jeg har rett på flere dager med egenmelding siden han har astma..... men det er ikke så mange ekstra.... og mannen min er selvstendig næringsdrivende... så han får jo ikke noe betalt for å være hjemme.... vansklig for han å bare ta seg fri og egentlig.... men må han så må han da ;-)

Skrevet

Tror du har krav på 10 dager ekstra ved kronisk sykt barn skal skjekke med mamma (jeg er kronisk syk og mamma har alt med personalansvar på jobben sin så dette bør hun kunne)

Skrevet

hvis to barn med kronisk sykdom da Herkules?? mellomstemann har epilepsi.....

Skrevet

det stemte med 10 dager ekstra altså 20 tilsammen

må skjekke hvordan det er med flere barn jeg

sorry at jeg skrev inne "privat" tråd altså

Skrevet

helt greit det herkules! Ikke så privat da - hadde vi skrevet i hemlighet hadde vi skrevet private meldinger ;-) Nei ingen hemligheter her!

ellers takk for info!

Skrevet

ved ett eller to barn har man 10 dager om man har fler enn to har man 15 dager for barn under 12 år.

Har man kronisk sykt barn har man rett til 20 dageropp til 18 år, men jeg vet ikke om det er 20 dager pr barn

Titta litt i arbeidsmiljøloven på lovdata

Skrevet

takker! vi får nok sjekke ut dette og ordne oss med ekstradagene.....

Har tre barn så det blir jo fort endel dager i et år.... og de faller først og fremst på meg - og siden lillegutt ammes må jeg være hjemme om han er syk siden syke barn ofte ikke spiser, men kan til nød ammes..hehe

Har fullammet han en uke igjen nå...men spiller ikke så stor rolle da siden han egentlig hadde kommet særlig langt i matintroduksjonen likevel... en historire for seg selv det som mange her inne har fått med seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...