Gjest Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Noen som kan hjelpe..? Trenger jeg å vaske madrassen? Den er helt ny og jeg skal jo ha laken over. Har vasket kluter og tepper 2 ganger, trenger jeg å vaske klærne 2 ganger også?
HDEO Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Overhode ikke! Det holder å vaske klær og kluter en gang. Ikke vask madrassen!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 En ny madrass trenger du ikke vaske, men de som er brukt anbefales å vaskes...kan være lurt å vaske dyne også, men ikke nødvendig.... lufte den:) er vel nok å vaske klærna 1 gang, bebisen trenger ikke å ha d sterilt rundt seg:) så lenge alt er rent og uparfymert så går d bra!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Jeg mener at det ikke skal være nødvendig å vaske alt som skal brukes til babyen 2 ganger. Da må man ha en dårlig vaskemaskin i så fall. Babyer må jo nesten få komme i kontakt med bakterier for å kunne bygge opp et godt immunforsvar. Dersom man vasker og koker absolutt ALT som skal berøre babyen kan det være lett for at barnet utvikler astma og allergier, og gjerne blir mye syk.
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Takker, dere har rett! Ikke vits i å være overhysterisk. =)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Kunne ikke vært mer enig med deg!!! er så lei av alle overhysteriske kommende mødre som skal sterilisere ALT babyen KAN komme i kontakt med....helt tullete!!!!
mayaya Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Vask klær og annet som kommer rett inn på huden, du, men madrasser ol. trengs ikke. Det er for øvrig kjemikalie- og fargerester som er det verste fra nye klær, sjeldent så mye bakterier i dem. Men kjemikalier kan gi allergier. Det holder med en vask. Madrasser og dyner mister ofte formen også, så det er greit å ikke vaske det mer enn nødvendig.
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Mente ikke at man skulle sterilisere alt som var, men på feks.laknene jeg har kjøp stod det nemlig at de skulle vaskes 2 ganger (så det har jeg gjort). Disse sidene er til for at man skal kunne spørre om ting man lurer på, samme hvor "tullete" spørsmålene måtte høres ut. Du trenger ikke lese disse innleggene som du sier du er så lei av vet du. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå