Gå til innhold

November: Har begynt med litt grøt......


2barns mor

Anbefalte innlegg

Han er jo bare 2.5 måned, men i det siste har han våknet og rast etter puppen på natta. Han har jo sovet over siden jul, så han er nok sulten. Blir bare en liten teskje da, men ser ut som det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å gi ei lita skje med grøt før hun legger seg, og hun er litt over 2,5mnd. Og d virker no ikke som hun har hatt nå skade av d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, kan man det? Trodde liksom 4 mnd var tidligst jeg.. Hmm, må jeg spørre om på hs. Men hjelper det med bare i ts da? Og er magene deres klare for det så tidlig? Jeg aner ikke no om dette jeg, jeg bare spør jeg assa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er vel kanskje litt tidlig, men begynte i den alderen med jentungen vår også. Hun var veldig tynn, men når hun fikk grøt så gikk vekta oppover. Vi begynner i det små så magen skal få vent seg på det, så en teskje er nok nå. Til dere som skal søke råd om dette på helsestasjonen så får dere nok helt sikkert negativt svar. MEN.... vet av erfaring at dette går helt greit, å helsestasjonen har jeg bare dårlig erfaring med. De slår jo opp i boka uansett hva du spør de om... iallefall der jeg går. Men ser at jeg ikke er alene om å gi grøt så tidlig, så jeg regner med at flere er enige med meg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke vits i å spørre hs, nei. Har begynt tidlig med alle, jeg ( ca 2,5 - 3 mnd ). Har tenkt å gjøre det nå også. Ingen av de 4 eldste som virker å ha tatt skade av det. Begynte med risgrøt blandet med mm. Nok med en teskje til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dert er nok en grunn til at det står fra 4 mnd på pakken. Det er jo fordi de små magene deres ikke er klare for det enda. Man risikerer også at barnet blir allergisk for bla hvete ved å starte så tidlig. Synes det er dumt at noen av dere går ut med det her. Dere er ikke eksperter, og noen kan falle i den tro at det er ok. Snakk heller med helsestasjonen dere som ble fristet til å starte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var tidlig! Tør ikke det enda, jeg. Trodde ikke fordøyelsessystemet til babyene tålte det alt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...