Gå til innhold

svangerskapsdiabetes???

Anbefalte innlegg

hei,,jeg er i dag 22 uker på vei,,på sist kontroll hadde jeg sukker i urinen å litt høyt blodsukker,,så måtte inn igjen 1uke etter for å ta en slik sukker test,,før testen var blodsukkeret 4,4 fastende etter sukker drikken,,2timer etter var den på 7,7,,fikk beskjed om at grensa var 7,8 så jeg hadde ikke diabetes sa de,,men er likevell så usikker,,syntes det var så nerme,,bør jeg passe på hva jeg spiser,,bør jeg kontrollere blodsukkere oftere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7960238-svangerskapsdiabetes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ofte du bør kontrollere blodsukkeret passer nok legen på. Hvis du har svangerskapsdiabetes eller at de er redd for at du skal få det så blir du garantert passet på.

Men hvis du er redd for at du skal få dette bør du ihvertfall være forsiktig med å spise godteri og mat med mye karbohydrater. Dette er jo ting som får bukspyttkjertelen din (den som produserer insulin) til å jobbe hardere og når den ikke klarer mer så får du diabetes. (enkelt fortalt. Det er jo litt mer inviklet egentlig)

Men uansett om du har sv.diabetes eller ikke så skader det jo ikke å begrense inntaket av søtt da. :-)

lykke til ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...