25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Hei Jeg lurer på om dere med barn på rundt året har vært i utlandet å tatt enten taxi eller leid bil og hva som gjøres med bilsete da.? Skal til Italia (firenzeområdet) i juli i år med en som fyller ett år dagen vi drar og synes det blir drass å ta med bilsete på flyet. Det er jo og teoretisk umulig å bruke det i taxi uansett da jeg ikke kan drasse på det i byene eller andre steder vi skal til for hånd når det ikke brukes. Tips og erfaringer motas med takk!!!:::))))
Rut Bram Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Leier du bil får du med barnesete eller babysete. Har leid bil både i Frankrike og Spania med barnesete de siste årene, har bare god erfaring med det. Har ikke erfaring med taxi, men tror ikke det er så vanlig med barnesete i disse...
DenherJenta Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 vi var i spania hadde med quinny vogna å maxi cosy bilstoen.. å det funka bare utrulig bra når vi dro rundt i taxi så tok vi bare med understellet til vogna å stolen.. festa ho i taxien, å tok ho ut å klikka stolen fast i vogna.. et annet tips er å bruke lammeskinn i vogna/bil stolen så slipper du at babyen blir svett på ryggen.. jenta vår va en dag uten å var søkke svett på ryggen.. ville å ha kjøpt med meg sånn tøy stol å feste til stoler som barnestol sjell barnetrend.no (under ut på tur)
Brava Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 pleier å leie bil i Italia og leier da med bilsete. Dette er i samme region som du skal til. Har brukt både avis og hertz og de har vanlige, godkjente,bra seter. Taxiene i Italia er ikke pliktige å ha barneseter og jeg har til dags dato ikke funnet en taxi med barnesete... Har hatt babyen i bæresele m hodestøtte spent på meg og hatt sele rundt meg selv, når jeg har tatt taxi med barn. Men dette er jo en nødløsning og ikke sikkert nok selvfølgelig!
Brava Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 ja, slik stol har jeg og. Kjempegreit. Bestilte på: http://www.totseat.com/
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2007 Hei Ja, jeg har jo Jane slalom vogn med bilsete til, men når han er ett år passer ikke det stet lenger, må bytte innen en mnd nå allerede. Hm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå