Gå til innhold

Kaver så mye med armer og ben!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når hun har vondt i magen sin (stakars)

Armer og ben går i et kjempe tempo. Ser ikke bra ut. Gjør deres barn det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye med armene, men hun sparker skikkelig med bena. Stakkar lita.

Skrevet

Min og gjør det... Barnelegen på nyfødtavdelingen sa at små babyer har av og til problemer med å "samle" seg. Spes om det er ubehag eller skarpe lyder i bildet. Vi fikk beskjed om å samle armene hennes inntil kroppen og prate lavt til henne, da skulle hun roe seg. Vesla slet litt med magetrøbben en periode, og da prøvde vi. Det funker fint, hun roer seg med en gang vi gjør sånn..

Skrevet

Får så vondt av henne. Ser jo at hun har det vondt. Lurer på om jeg har spist noe hun ikke har tålt.... I går drakk jeg 1 kopp kaffe (det kan jo ikke være det NÅ?) har også drukket litt pepsi max og spist litt sjokolade.

Kan jo være sjokoladen? Eller brusen.

Hvor lang tid tar det før en kopp kaffe eller litt sjokolade er ute? 4 timer?

Skrevet

Takk meg og lille live. Skal prøve det. Har prøvd litt men syns jeg må ta i så mye på armene. Redd for at det skal gjøre vondt også.

Skrevet

Trenger ikke holde så hardt.. bare hold hendene dine på utsiden av armene hennes med flate hender og hold armene hennes inntil kroppen hennes :-) Om det er magevondt er et annet tips vi fikk følgende: kle av deg på overkroppen, hennes overkropp likeså. Legg dere på siden, med HENNES venstreside ned mot madrassen. (Funker fint om du skal amme likevel) Stryk henne forsiktig over ryggen samtidig. Dette gjør at systemet hennes får frie veier både opp og ned (ikke spør hvordan eller hvorfor.. hehe. Det aner jeg ikke, dette er barnelegens ord)

Hos oss var det grynting og pressing noe helt sykt et par dager, så ringte vi nyfødt og fikk beskjeden. Gjorde dette kvelden/natta gjennom, og jammen meg på morran kom brak og bråk både oppe og nede. Hehe.. hun rapa som sjømann, og gassa noe sykt før det kom en overfylt god bleie til slutt. :-) Her er sjokolade noe av det hun reagerer med knip på, om så bare er en liten en.. :-(

Skrevet

Takk, da skal vi prøve det her også!

Er sikkert sjokoladen. Men da har jeg en ekstrem god grunn til å kutte den helt.... på godt og vondt

Skrevet

Det du også kan prøve er å gi sukkervann. Frida har vært veldig plaget med mye luft i magen og derfor mye magesmerter. Vi har gitt sukkervann. Hun har roet seg og prompet og rapet mye etter det. Vi har hatt noen runder med det, men nå er det faktisk veldig lite av det. Og hun promper og raper mye mere. Og prumpene er ikke akuratt luktfrie...hehe. Vet ikke om det er det som har hjulpet videre, men det hjelper ihvertfall der og da. Vondt å se de små har det vondt.

Skrevet

Ja, det er ikke moro. Vi bruker sukkervann når det er som værst og det hjelper. Men jeg er redd for at hun skal bli "avhengig" av det... men det blir de kanskje ikke...

Skrevet

Jeg tror ikke de blir avhengige. Men de skal ha 2 ml av gangen og du skal vente 1 time for evt å gi mere fikk vi beskjed om av hs. For det fyller jo opp magen.

Også har du det å bøye opp bena. Har ikke prøvd det selv, men hørt andre som sier det virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...