Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #26 Skrevet 26. januar 2007 Mini bæsjer ca 1 gang i uka, nå etter at vi har begynt med et grøt måltid. Før var det ca annenhver uke. Legen mente det ikke gjorde noe.At det ville stabilisere seg med mer fast føde. Sa at vi kunne prøve å gi han litt yoghurt for å se om bakteriebalansen ble bedre, men ser ikke helt sammenhengen. Virker egentlig ikke som om mini plages. Plages din?
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #27 Skrevet 26. januar 2007 det virker ikke som om det plager han.. men han er alltid blid rett etter at han har fått bæsja litt....!!! =)
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #28 Skrevet 26. januar 2007 Yoghurt? Det skal man da ikke gi til barn under 1 år. hvertfall ikke 10 mnd. Anbefaler deg å lese linken jeg la ut, litt lengre oppe her.
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #29 Skrevet 26. januar 2007 yoghurt får man ikke gi til barn før dem er eit år.. det fikk eg beskjed om på helse stasjonen... så det vil eg ikke gjøre...!!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #30 Skrevet 26. januar 2007 Jeg er litt usikker på det med yoghurt, jeg også, men det står også på 6 måneders-sidene her inne (første leveår). Har ikke testet det enda, og siden det er så mange forskjellige råd og han ikke plages, tror jeg nok jeg drøyer det.
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #31 Skrevet 26. januar 2007 Yoguhurt er det jo drøssevis med sukker i også. Bare slik at du er klar over det. Ta det opp på helsestasjonen neste gang du er der, da får du nok svar du kan slå deg til ro med =)
animal Skrevet 26. januar 2007 #32 Skrevet 26. januar 2007 Hei, ser at du har fått masse gode råd, så jeg ville egentlig bare si at det kan hende det er maltekstrakten som gir ham luft i magen. Det fikk hvertfall jenta vår, så nå lager jeg egen hjemmelaget sviskepurè siden hun ikke likte sviskejuicen. Tror den er mer konsentrert og effektiv enn juicen også. Har den i grøten, og bruker den som pålegg
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 26. januar 2007 #33 Skrevet 26. januar 2007 min er 6mnd og bæsjer 1-2 ganger daglig... var litt kluss i begynnelsen når vi begynte med fast føde...gikk ofte 2-3 dager mellom hver avføring..men nå har d stabilisert seg...vi brukte en t-skje med rapsolje oppi grøten vi da..d satt fart på sakene...brukte d i en periode og så prøvde vi uten og oppdaget at alt hadde ordna seg:)
animal Skrevet 26. januar 2007 #34 Skrevet 26. januar 2007 Glemte å fortelle at når hun kunn fikk mm, gikk det gjerne 8-10 dager mellom hver gang hun var på do. Nå går det en 3-4 dager mellom og da er det gjerne flere ganger om dagen noen dager på rad. For henne er dette normalt, hun har ingen plager med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå