Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 bæsjer babyene deres??? min er 5 måneder og bæsjer kvare 3 eller 4 dag!!! er det lenge i mellom kvar gang?????????
yasmina Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Helt normalt..... får han bare melk ? blir nok litt mer bæsj når han får mange måltider med fast føde
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har ei jente på 4,5 mnd , hun bæsjer 1-2 ganger pr dag.
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2007 han får et grøt måltid kl 12 også får han litt frukt eller pærepure i 5 tiden.. har vert litt hard ei stund, brukte maltekstrakt og da hjalp det litt,, men det går forsatt 3 - 4 dager i mellom...
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Så lenge de får kun mm kan det gå over ti dager, og det er normalt. Når de får mme og/eller mat bør de ha avføring hver dag. Eller minimum hver 2 dag. Hva får babyen din?
Rut Bram Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Helt normalt - både å ha flere bæsjebleier hver dag, og bare en gang i uken, har jeg lest... Minsten vår er 3 1/2 mnd og har bæsjebleie omtrent hver 3-4 dag som din. Frem til hun var nesten 3 mnd hadde hun bæsjebleier hver dag... Hun får kun morsmelk.
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Anbefaler deg å gi han sviskesaft til grøten. Gutten vår har fått det siden han begynte med fast føde. Kan bli litt løs i magen de første dagene, men etter tilvenning, så normaliserer det seg. Da min var 5 mnd fikk han ca 1/4 av flaska.
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Så er det viktig at de får vann, når de har begynt med fast føde. Bland feks 50 50 med vann og sviskesaft.
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Hvordan er formen hans på dag, kveld og natt? Hvis han ikke plages så er nok det nromalt for han men hvis han er litt urolig kveld og natt og kanskje plages med mye luft så ville jeg prøvd litt sviskesaft til grøtmåltidet. Gutten min var plaget med litt hard mage en periode og var da litt urolig på kveld og natt. Han skrek ikke så mye men våknet mye, var plaget med luft og var bare urolig liksom. Jeg begynte å gi noen t-skjeer lunken sviskesaft til grøten og etter ett døgn var han som en ny gutt. Han sov som en stein. Vi brukte maltekstrakt i grøten først men det hjalp ikke. Tok litt tid å vende han til sviskesmaken men etter hvert gled det ned på høykant. Ga han med sprøyte og målte opp ca 5 ml med saft. Gutten min gikk fra å bæsje hver 3-4 dag som din og til å bæsje 1-2 ganger om dagen.
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. januar 2007 han får mme og graut en gang pluss litt frukt... har sviske saft i grauten pluss at eg gir han sviske saft utenom.. kan vere litt surven til tider men ikke noe som eg kan klage på... og han sover hele natta fra 20 - 09... har litt luft i magen... men det virker ikke som han plages med det...!
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2007 dytter litt eg.. blei litt bekymra når noen mente at han burde gjøre det kvar dag...!
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Jeg mener fortsatt at du burde prøve sviskesaft til grøten og lære han å like vann. (Se innlegget mitt over). Og den meningen er også basert på at du skriver at han har vært litt hard i magen. Det er ikke farlig at han bæsjer hver 3-4 dag men kanskje får han det lettere ved å få ut litt hver dag. Det er ihvertfall mer normalt at de bæsjer hver dag enn hver 3-4 dag når de får fast føde selv om unntak finnes. Noe helt annet når de får kun mm eller mme.
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. januar 2007 som eg skreiv litt over eg har maltekstrakt i mme og gir han sviskesaft kvar dag.. og litt vann, men det syns han ingen ting om så det lager han gurgle lyder med og spytter det ut igjen.... takker alle for svar.. håper det blir fart på sakene snart.. =)
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 Hm...du fikk meg til å tenke der Linn th og matias. Min spiser nå 3 måltider om dagen og har avføring enten hver dag og plutselig går det 3-5 dg. Føre han begynte med grøt for 2 mnd siden kunne han gå 10-13 dg uten avføring. Normalt det og så lenge han bare fikk mm. Jeg er og sløv til å gi væske til maten, hvor mye må de ha iseg i tillegg til 5 mm måltider om dagen+3mat?
Blomman Skrevet 26. januar 2007 #16 Skrevet 26. januar 2007 Det kan ta litt tid før de er igang med avføring hver dag selv om de får fast føde - så er du starten av introduksjonen kan det hende at det ikke er nok fast føde til å få avføring hver dag. Men gi f eks en ts malt pr grøtporsjon så kommer det nok
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #17 Skrevet 26. januar 2007 fem mm måltider om dagen er bra.. eg gir min bare 4 måltider med mme og eit med graut pluss litt frukt, pure og sviske saft.. =)
Blomman Skrevet 26. januar 2007 #18 Skrevet 26. januar 2007 svart midt inni her jeg da - tilfelle du ikke ser hav jg har skrevet til deg ;-)
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #19 Skrevet 26. januar 2007 vi har holdt på med graut siden 19 desember... men han virker ikke sjuk eller forstoppa på noen måte.. så det er vell normalt... =)
Blomman Skrevet 26. januar 2007 #20 Skrevet 26. januar 2007 også ser jeg at du gir mme da..... , håper du får fart på magen med maltekstrakt og sviskesaft da...... Blir det krise kan du snakke med legen om å gi laktulose.....
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #21 Skrevet 26. januar 2007 ja eg håper det...! skal på hs på onsdag så skal ta det opp med dem da... takk for svar alle sammen.. setter stor pris på at det svarer meg.=)
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #22 Skrevet 26. januar 2007 I alle mine små barnsbøker står det skrevet 1-2 ganger når de får mme eller mat altså. Se mine råd om vann og sviskesaft lengre oppe. Kan prøve å undersøke litt på nett for deg.
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #23 Skrevet 26. januar 2007 http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/forstoppelsespedbarn.php Start med sviskesaft og vann du =) lykke til!
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #24 Skrevet 26. januar 2007 tussssssssseeeeennnnnnnn tttttttaaaaaakkkkkkk libido- gikk inn på den siden.. og der var det mye som stemte han har mindre matlyst og har begynt å gulpe mer... så kansje han får i seg for lite væske... skal ta det opp med dem på helse stasjonen på onsdag...
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #25 Skrevet 26. januar 2007 Bare hyggelig, ordner seg no skal du se =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå