25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Hei Jeg lurer på om dere med barn på rundt året har vært i utlandet å tatt enten taxi eller leid bil og hva som gjøres med bilsete da.? Skal til Italia (firenzeområdet) i juli i år med en som fyller ett år dagen vi drar og synes det blir drass å ta med bilsete på flyet. Det er jo og teoretisk umulig å bruke det i taxi uansett da jeg ikke kan drasse på det i byene eller andre steder vi skal til for hånd når det ikke brukes. Tips og erfaringer motas med takk!!!:::))))
winneboo Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Har ingen god råd til deg for har ikke vært i syden med snuppa ennå, men jeg kjenner en del som har vært det å de har alle sittet med babyen på fanget i taxi. Hadde ikke følte meg helt trygg på det jeg da men.
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2007 Nei, høres ikke bra ut. Kjedelig å leie bil i 2 uker for 6000kr om man bare trenger bil i 2-3 dg. Penger har jo ikkeno' å si da når man tenker på babyens sikkerhet, men det er jo uaktuelt å kjøre i byene uansett da. Tog er jo fint, men vi må vist ta taxi dit i 10 minutter også. Da kan man like godt ta taxi hele veien. Kjørte buss i trondheim her om dagen og da satt han på fanget, viste ikke det fantes babyseter i bussene. Har ikke kjørt anna enn tog jeg da, rart ikke sjåføren opplyste om dette.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Hehehe derfor er det så lurt å ha en vogn som man kan putte bilsete på.......fleipa;O) (jeg har Quinny og Maxi Cosi) Da jeg var i Thailand tok jeg faktisk med bilsete,det ble ikke så mye stress som jeg trodde det skulle bli,stakkars taxi sjåfører hadde jo ALDRI sett et bilsete før..hihihi.... Det gjelder å planlegge litt tror jeg,at man drasser på det enkelte dager man vet at man MÅ ta taxi;O)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Så lenge du kan bruke lite bilsete ville jeg definitivt ha tatt med det. Vi har møtt det problemet nå - når han er for stor. Men - skal dere til Firenze området så burde det være mulig med bilsete om dere bestiller i forveien når dere skal ha taxi. Det gjorde vi da vi var der i høst. Kjempefint bilsete fikk vi - men forovervendt da han var over ett år.
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2007 Hm, fikk litt å tenke på nå. Regner med at det blir mye taxikjøring hvis vi ikke leier bil. Ikkeno buss eller tog rett fra leiligheten. Ikke enkelt det her. Sikkert ikke alltid de har bilsete tilgjengelig i taxi om jeg ringer 2 ganger om dagen...??? Litt utti ødemarken dette her skjønner dere.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Hei - meg som var i Italia i høst, igjen Om det er et lite sete - så ville jeg definitivt ha tatt det med! Kjempeenkelt å reise med - og tenk om noe skulle skje...d et ville i allefall ha ødelagt ferien for meg å tenke på det. Når det er sagt. Vår gutt var for stor for et lite sete da vi var i Italia. Brukte stort sett offentlig transport, men taxi noen dager, da vi bodde på en villa/herskapshus. Om dere skal bo på noe lignende - ta kontakt med de, og hør hvordan situasjonen er. De vi bodde hos var veldig behjelpelige, og vi bestilte taxi for våre behov de dagene. Det krevde litt mer planlegging, men vi fikk det til, og de hadde med sete. - men alt i alt tror jeg at jeg ville tatt med mitt eget så lenge jeg har sjansen. Så kan en bære det og den andre ta vogna når dere er ute og går. Ikke noe problem
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 vi var i amsterdam i desember.. dr var de ikkje bilstoler å få.. så han satt på fanget ganske mykje faktisk,i buss å bil va skikkeli uggen følelse.. tok på belte rundt han og meg... skal aldri gjere de meir,reise en plass me så små unga uten bilstol..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå