Gå til innhold

ang mat og matvaner

25.nov.08 og 14.07.06

Anbefalte innlegg

Hei

Jørgen får nå tre måltider om dagen, 2 grøt og ev en middag om han liker det han får. Likevel våkner han 12 (føre vi legger oss) til pupp og 2-4 ganger på natta til smukk og pupp i 08 tida på mårran.

Trodde 3 gode porsjoner mat skulle gjøre susen på nattevåkingen, men neida. Helt likt.

Noen som har det slik?

Er det for mye med 3 måltider om dagen? Jeg føler han nesten har behov for 4 noen dager for han er veldig aktiv.

Sprsm.nr2. Er det farlig å gi kjøtt fra svinekotlett nå? Ga en blanding av broccoli, blomkål, ris og kjøtt istad. Likte det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det også sånn, bare at jeg har tatt nattavvenning i tillegg.

Hun legger seg 19 og våkner mellom 1 og 3 ganger om natta, dytter bare smokk også er hun borte (usikker på hvor våken hun egentlig er) Står mellom 7 og 8 en gang.

Jeg mener nå hun ikke trenger å våkne de fordømte gangene om natta (er en smule lei av det nå ja)

Når det gjelder mat så spiser hun 3 faste måltider om dagen (brødskive, middag og grøt) og får 3-4 flasker med mme + masse vann

Mener å huske at det er bare fisk man skal vente med?! Men det er kanskje noen som har mer peiling på dette enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får frøkna grøt til frokost, så to måltider med kun mme og så grøt til kveldsmat igjen! da sover hun som regel til rundt 5 før hun må ha litt mme igjen.våkner noen ganger i løpet av natta,men da er det som regel bare å hysje på henne.

Av og til får hun også litt fruktpure eller lignende mellom måltidene.

Prøvd med middag,men ikke så interessert i det enda.

Kommer etterhvert til å lage middagen hennes selv.bruker da potet,grønnsaker og kjøtt/fisk.Moser alt og fryser bort i passe posjoner.

tror det skulle gå greit å gi henne litt svin nå,så lenge det er godt moset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da moser jeg opp restekotletter etter middagen ig blander mere inn med grønntforet. Vi spiser for det meste ris her og bruker nok det mere enn poteter. Kanskje dumt?

Jaja, sikkert ingen fasit. Føler jeg tar nattavvenning jeg også, men jeg er kanskje litt sløv med å gi han vann. Gir bare mm 5 ganger per dag i tilegg til de tre måltidene. Gir ikke vann. Tenker på om han kan bli uttørret?

Noen som vet?

Fryset hjemmelaget mat her også, bruker glass om jeg er tom.

Hvordan få i de vann? Jeg har prøvd med glass, men det meste går ut igjen. Prøver i tutkopp, men bare søl. Ingen anelse på hvor mye vann de skal ha i seg nå heller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje greit med et litt variabelt kosthold.Mye bra i poteten!Men jeg må faktisk bli flinkere til å inntrodusere ris og ligende etterhvert,så det ikke blir for enformig og kjedelig.

tror ikke han blir uttørret når han får mm 5 ganger om dagen.Snuppa mi får litt mme ved siden av grøten,spiser som regel rundt 150-200ml de andre måltidene. så lenge bleiene er gode og våte er det ingenting å bekymre seg over :)

har heller ikke gitt snuppa mi så mye vann,men skal prøve å bli flinkere.Tatt litt på flaske av og til,men ikke så glad i det enda. Tenkte jeg skulle begynne å ta med en aventkopp med håndtak på når vi drar ut/bort.Ha vann i den og få henne til å lære seg å drikke av den etterhvert.Sikkert mye søl i begynnelsen,men bare ta på henne en smekke og heller skifte det litt ofte til hun skjønner poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...