♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Er det sånn at dere står opp om natta og koker vann, kjøler det ned og blander NY MME hver gang.. Og når babyen hylskriker fordi h*n er så sulten ? Høres utrolig tungvint ut.. !!
Benni-min Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Før når lillegutt spiste om natten lagde jeg ofte en ferdig flaske og hadde i kjøleskapet.Noen ganger hadde jeg en termos med passe varmt vann med på soverommet og en flaske med mme i. Ellers bruker jeg vann jeg har kokt i vannkoker som bare står i vannkokeren til jeg har brukt det opp. Har gått helt fint til nå.Han er 6mnd.
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Når han fikk mat på natta, hadde jeg ferdig kokt vann på flaske. Varmet den i mikro og la pulver oppi flaska etter at vannet er ferdig varmet i mikro. Ikke tungvint i det hele tatt : )
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2007 Men danner det seg ikke bakterier i vannet i vannkokeren når det bare blir stående i kokeren ? Syns det virker så hysterisk og kan ikke huske det var sånn når forrige snuppa fikk mme.. Er 6 år siden så husker ikke helt hvordan jeg gjorde det.. Hun sov natta gjennom så hadde vel aldri det problemet.. !
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2007 Men da blir jo vannet varmet opp 2 ganger.. Det gjør kanskje ikke noe eller ?
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Nei, gjør ikke noe om vannet blir varmet opp 2 ganger. Verre hvis man varmer opp melka 2 ganger. Vannet er jo bakteriefritt (i hvert fall ferdig kokt vann) i noen timer, mens i melka blir det mye rare bakterier når melka blir kald igjen. Nå (på dagtid) tar jeg vann fra springen og varmer det i mikro. Nå er han snart 9 mnd. da.
Benni-min Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Lillegutt har nå overlevd. Jeg er absolutt ikke hysterisk om han får i seg litt bakterier. Må jo bli herdet litt. Vannet kan stå i vannkokeren hvis ikke varme-elementet er synlig i kokeren. Vår ser ut som en termos inne, og det er lokk på den. Vannet kan varmes opp mange ganger uten problem.
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Har ferdigkokt vann på vannkokeren. Varmer det bare opp til det er passe. Blander i kaldvann om det blir for varmt. Gutten min hylskriker ikke da.. sutrer bare.
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2007 Ja det er jo det jeg også egentlig mener.. Men må bare høre fra dere som har gjort dette en stund.. Blir så usikker når det er så mange meninger her inne : )
2nj♥ Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Bare lurer på om du gir MME Piadi? Begynt med det nå eller??
Junitulle06 m/ novemberspire Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Når vesla fikk mat på natta tidligere, så brukte jeg sånne småpakker m ferdigblandet NAN. Varmet 2 min i vannbad før hun fikk flaske. De få gangene jeg ikke hadde ferdigblandet i hus målte jeg opp pulver i flaska på kvelden og hadde kokt, varmt vann på termos. Tar ikke mange minuttene det heller.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Jeg lager nattflasken før jeg legger meg, og varmer den i mikroen, ellers lager jeg fersk mme for hvert måltid.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 lager opp for et døgn.. nå slutta sara med nattmåltid når hun var 2.5 mnd, men hadde da alltid klart i kjøleskapet. de lager nå opp for et døgn på sykehuset..
Sina73 Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 Jeg hadde kokt, kaldt vann i sterile tåteflasker stående i kjøleskapet. Jeg stod opp og kokte nytt vann i vannkokeren og blandet med det kalde til riktig drikketemperatur, tok i pulver og vips...tok under et minutt. Nå er han så stor at jeg bruker kaldt vann fra springen (og varmt fra vannkoker.) Jeg synes det var mer tungvindt å varme opp ferdig flaske enn å lage ny med den måten jeg har beskrevet over. Det anbefales heller ikke å varme opp melka igjen etter at man har laget den.
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 jøss nei. har alltid klare flasker i kjøleskapet for ett og ett døgn. er bare å slenge flaska i micron så er maten klar på 45 sek
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #16 Skrevet 26. januar 2007 Eg lager opp til eit og eit døgn. Jenta mi er no 9 mnd, og har funket bra her
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 26. januar 2007 #17 Skrevet 26. januar 2007 iallefall pass på å ikke stopp vannkokeren før vannet har kokt ferdi...hvis det stoppes er det ikke nådd kokepunktet å da finnes fremdeles bakterier i vannet...
-MtG- Skrevet 26. januar 2007 #18 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har kokt vann på flaskene jeg, så slenger jeg de noene sek i mikroen før jeg plopper oppi pulveret. Vips!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #19 Skrevet 26. januar 2007 2nj: Nei jeg ammer ennå, tenkte jeg skulle begynne å venne snuppa til litt mme sånn at det er mulig for sambo å passe henne noen timer innimellom Foreløpig brekker hun seg bare da.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #20 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har ferdig kokt vann stående, blander opp mme varmer i micron! Noen ganger så har jeg ferdig blandet i kjøleskapet bare til å varme opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå