Gå til innhold

Vet dere om bæsjing og tenner har en sammenheng?


Benni-min

Anbefalte innlegg

en venninne av meg sa at når sønnen hennes fikk tenner så bæsjet han flere ganger pr dag.

Nå er Benjamin slik. I går og i dag har han bæsjet flere ganger. 4ganger i dag og 5-6ganger i går. Ikke diare heller. Kiropraktoren sa i dag at han kunne se at en tann var på vei opp, men den har ikke kommet gjennom ennå.Jeg ser eller kjenner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det kan da være sånn?!

Tiril hadde vel mer løs mage og mer bæsjebleier i forbindelse med den første tanna, men det var den dagen jeg oppdaget den ihvertfall. Altså mer løs i magen når tanna brøt gjennom.

 

Jeg hverken så eller kjente noe tann før den virkelig var der, så de kommer fort opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det er mange som sier at babyene har ekstra med bæsje-bleier en/ett par dager i forbindelse med tenner, men vet ikke om det har noen fysiologisk sammenheng... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om noen sammenheng her tidligere. Om ungene blir utilpasse av tannframbrudd, kan det vel også slå seg på fordøyelsen, så det er vel mulig at man kan se dette på hyppigere bleieskift. Men som Carina sier, vet ikke av om det ligger noe fysiologisk bak dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...