Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg er såååå fortvila nå! Min jente på 10 mnd er så full av slim i halsen, ikke i nesen. Hun kastet opp da hun sovnet, spy i hele ansiktet,det var fælt og se....... Hun gråt ikke men så veldig forfjamset ut. Var hos legen i dag, crp fin, ingen feber eller hals/ørebetennelse. Men hva skal jeg gjøre med slimhosten? Fikk ingen råd av legen,hun var for liten til å få noe for det. Og solvipect fungerte ikke!!!!!!! Jeg blir så bekymret for at hun skal bli kvalt av spy i søvne osv :-(
Libido- Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Hev sengen hvertfall, så slipper du at hun kveles... Legg bøker under føttene på hodeenden. Se om du får henne til å ligge på siden. Ellers vet jeg ikke altså.. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Takk for svar. Har gjort det, er ikke vant med sykdm, første gang hun er syk nå....
jabk Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 hei. gutten vår var nettopp syk med feber og hoste. var hos legen men hadde også negativ crp. men for å hjelpe på hosten så fikk han resept på efedrin med solbærsmak. den får han med sprøyte og liker den. har hjulpet og etterpå hoster han litt slim som han svelger. han og fikk hosterier hvor han fikk gulp opp i halsen men ikke oppkast. ellers så drypper jeg med nacl i nesen når han er litt tett. det hjelper og kan motvirke ørebetennelse. for da blir det hele tida åpning og samler seg ikke bakterier der som kan" vandre "til ørene. Selv om hun ikke er tett i nesen så skader det ikke å dryppe nå når hun er "syk". ellers er det bra å gi endel vann, og amme viss du ammer. ikke vanlig melk for det er slimproduserende. det er mine råd samt høyt hodeleie ja, men det er jo tidligere nevnt;) lykke til:)
Bølle&Frøet Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har nettopp vært igjennom det samme. På apoteket sa de at vi kunne gi han litt lunket vann. Det skal hjelpe mot slim i halsen....
allergibarn Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Solvipect fungerer godt hos oss heldigvis, men har også fått efedrin tidligere - til barn under 1 år! Ring tilbake og be om å få det? Men vær obs på at noen reagerer med å bli "hyper"/ "turbo" av efedrin... men datteren vår tålte deg godt og det hjalp kjempegodt den gangen.
gravid24 Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 Var selv til legen i dag, med samme problem. Fikk efedrin, for å åpne litt, men fikk beskjed om å komme tilbake på mandag viss han ikke var blitt bedre. Har vært syk i snart 10 dager. På mandag skulle de teste for kikhoste om rs-virus viss han ikke var blitt bedre. Men veldig viktig at du gir nok væske. Små barn blir fort dehydrert. De skal minst ha 100ml væske per kg kroppsvekt viss de ikke spiser/spiser lite. Syns du skal dra til legen igjen, og si du er misfonøyd med behandlingen du fikk. Og kreve at hun kommer med noe fornuftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå